Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, april 02, 2007

    Federley, Catalán och Morian om Sverige år 2020

    Som redan uppmärksammats här och var så har SVT Opinion bjudit in ett antal bloggare för att skriva om sina visioner, tankar, förhoppningar och farhågor om Sverige år 2020. Först ut är Fredrick Federley (c), sedan skriver Zaida Catalán (mp) och därefter går turen till mig. Spännande sällskap :-)

    Jag vill dock förvarna om att mitt bidrag nog kommer att uppfattas som något trist och fantasilöst. Troligen missförstod jag uppgiften lite när jag fick förfrågan från SVT för en tid sedan. Det jag skrivit är nog att betrakta som förslag till strategier för framtiden snarare än visioner. Men det märker ni när texten läggs ut. Jag återkommer då med en länk.

    Håll till godo med Federley så länge.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Federley, Catalán och Morian om Sverige år 2020"

     

    Anonymous Anonym skrev... (02 april, 2007 20:00) : 

    He, he! Intressant att du varnar för att du är torr och tråkig, det är nämligen något som alla redan vet. I bloggossfären går du under namnet "mannen utan åsikter". He, he.

     

    Anonymous Anonym skrev... (03 april, 2007 07:10) : 

    Ärligt talat. Kan du inte bara sluta skriva här? Och läsa om du tycker att det är tråkigt. Eller är det så att du gillar att använda internets anonymitet för att vara otrevlig?

    Det är så ointressant att läsa kommentarer av denna typ - vilket inte kan sägas om Morians blogg.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (03 april, 2007 09:43) : 

    Tack Petra. Själv har jag slutat bry mig om "Anders" och hans/hennes alias. Uppenbarligen har han/hon svårt att hålla sig härifrån, trots ständiga upprepanden om hur tråkig jag är.

     

    Blogger itsweden skrev... (10 april, 2007 00:03) : 

    Jonas:
    "Jag vill dock förvarna om att mitt bidrag nog kommer att uppfattas som något trist och fantasilöst. Troligen missförstod jag uppgiften lite när jag fick förfrågan från SVT för en tid sedan. Det jag skrivit är nog att betrakta som förslag till strategier för framtiden snarare än visioner. "

    Jag uppfattade det verkligen inte som tråkigt eller trisst och jag tycker att ditt bidrag var överlägset bättre än de andra två som jag mest uppfattade som allmänt gnälliga. Att du använde strategier istället för visioner var en klar fördel anser jag.

    Och sen, även om du själv struntar i inlägg som typ Anders överst här, så ok om det bara är ett fåtal såna men om det blir många så blir det jobbigt att bläddra fram till de som är intressanta. Men det är din blogg och det är du som har rätten att censurera.

    Jag tillhör de som kallas "högerextremister" och är tacksam för att du tillåter mina inlägg här och jag vill att du ska veta att jag inte ser det som något självklart.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (10 april, 2007 10:12) : 

    z999, jag "censurerar" ytterst få kommentarer. Däremot kräver jag att människor vågar stå för sina kommentarer och åtminstone undertecknar med en signatur. I de få fall jag tar bort något så är kommentarerna antingen helt anonyma eller bara nonsensbladder i form av "fan vad jag hatar sossar och facket".

     

    Blogger itsweden skrev... (10 april, 2007 11:11) : 

    Jag hoppas att du kan behålla den policyn, yttrandefrihet och demokrati är väl bland det bräckligaste som finns. Och sen hoppas jag att du inte får hjänblödning av att läsa en massa åsikter som är helt diametralt mot vad du själv står för. Men om du är politiskt engagerad så borde du vara rätt härdad.

     

    kommentera