Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, mars 27, 2007

    Ny tävling i journalistik

    [UPPDATERAD 2] Jag noterar att tidningen Resumé har startat tävlingen Månadens Knäck!, i vilken man varje månad korar "den bästa journalistiken" inom kategorierna Avslöjande, Reportage och Krumelur. I juryn sitter bland annat Linda Skugge, Christina Jutterström och Staffan Heimerson.

    Jag har själv nominerat Magnus Ljungkvist för hans scoop om hur Katastrofkommissionen mörkade att de hade tillgång till de s k tsunamimejlen.

    PS: Vad tusan har Linda Skugge med journalistik att göra?

    * * *

    ...och strax efter att jag lagt ut ovanstående ser jag att Nyhetsbolaget och Politikerbloggen instiftar ett pris till "den eller de som ligger bakom ett stort avslöjande i sin blogg". En än så länge hemlig jury bedömer bidragen och utser den första vinnaren under årets Almedalsvecka. Läs mer på Nyhetspriset.se.

    * * *

    Jag fick just ett mejl från Resumé, som svar på min nominering, att "den första omgången gäller artiklar publicerade under april månad". Och därmed föll ju Magnus Ljungkvists senaste scoop bort. Men känner jag honom rätt så lär han komma med nya grejer under april :-)

    Andra skriver intressant om , , , .


    Kommentarer om "Ny tävling i journalistik"

     

    kommentera