Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, maj 14, 2007

    Några klarlägganden

    Att döma av besöksstatistiken i går kväll och under natten så är det många som hittat hit genom att googla på mitt namn. Jag gissar att ni såg mig på SVT:s Agenda i går.

    Jag är själv ganska nöjd med min medverkan och tycker att jag fick fram det jag hade tänkt säga. Men att döma av kommentarer jag fått här på bloggen är det på sin plats med vissa klarlägganden:

    Skjortan jag bar var svart, inte brun. Jag håller med om att det inte var så snyggt att t-shirten jag bar under stack fram, men herrmode och stil har aldrig varit mitt starkaste område.

    Mitt engagemang i socialdemokratin har pågått i över tjugo år. Om jag bara blev medlem för att få uppmärksamhet och synas i tv så gjorde jag det väldigt, väldigt besvärligt för mig.

    Jag är sedan några år ordförande i Socialdemokratiska pressföreningen, jag är aktiv i min lokala s-förening samt i områdesföreningen på Norrmalm i Stockholm. Dessutom sitter jag sedan valet som ersättare i Norrmalms stadsdelsnämnd. Jag är med andra ord aktiv socialdemokrat, om än på gräsrotsnivå – och är inte ekonomiskt beroende av partiet.

    På de sätt jag kan har jag deltagit i valrörelsearbete och andra utåtriktade aktiviteter, till exempel genom affischering, flygbladsutdelning, valsedelutdelning etc.

    Så. Jag hoppas att jag nu rett ut en del missförstånd. Fortsätt gärna skriva kommentarer, men vänligen respektera kommentarsreglerna och stå för det ni skriver. Anonyma kommentarer kommer att raderas.


    Kommentarer om "Några klarlägganden"

     

    Blogger rolfner skrev... (14 maj, 2007 16:25) : 

    Jaha ja... Noll kommentarer verkar ju lite konstigt här. Har du raderat alla?

    Jag tyckte du gjorde ett mycket gott och seriöst intryck. Talade utan att staka dig en enda gång och svarade genomtänkt och vettigt på alla frågor.

    http://www.rolfner.se/

     

    Anonymous Anonym skrev... (14 maj, 2007 21:13) : 

    Håller med Monica om att du gjorde ett seriöst intryck i rutan.Kul med sossar som är för en modern socialdemokrati a la labour i england.Själv är jag borgerlig i min inställning men läser bara vänsterbloggar,roligare så.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (15 maj, 2007 10:39) : 

    Monica, faktum är att din kommentar var den första i tråden. Jag är restriktiv med att pocka bort kommentater, och gör det bara när de är anonyma eller på andra sätt bryter mot kommentarsreglerna. Och inte ens alltid då.

    Tack för vänliga ord!

     

    Blogger Unknown skrev... (15 maj, 2007 11:30) : 

    Jonas, Du har helt tappat perspektivet som socialdemokrat. Jag älskar att läsa din blogg på alla sätt men nu känns det som om du hela tiden ska överbevisa dig själv o oss andra.

    http://penstyle.blogspot.com/

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (15 maj, 2007 12:45) : 

    Toni, nu förstår jag inte alls vad du menar. På vilket sätt har jag "tappat perspektivet" och "ska överbevisa"?

     

    Anonymous Anonym skrev... (16 maj, 2007 15:15) : 

    Ber dig uppriktigt om ursäkt om jag sårar dig med mina kommentarer, men lång erfarenhet av SAP kan ju även ge en viss hemmablindhet. Som jag ser det är SAP´s och alla fackföreningars uppgift att förnya sig och ta med EU in i agendan. Jag tror faktiskt att först när vi har förnyat oss är det tid att diskutera formerna för att nå ut.

     

    kommentera