Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    fredag, juli 18, 2008

    Dags att vara stolt igen

    I nästa vecka är det dags för Stockholm Pride igen - denna gång i internationell tappning: EuroPride.

    Arrangemanget beskrivs ibland som en festival för homo-, bi och transpersoner men är lika mycket en stark manifestation för alla människors lika värde och rätt att få uttrycka sin kärlek.

    Själv har jag gått med i den så kallade prideparaden flera gånger, bland annat för att stötta mina vänner i HBT-sossarna. I år gör dessutom socialdemokraterna en stor satsning på deltagande i aktiviteterna under EuroPride i en kampanj kallad We are family.

    Jag ser fram emot att se Stockholm glatt och regnbågsfärgat under några dagar. Tills dess, här är årets officiella pridelåt "Bells of Freedom" framförd av BWO:



    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Dags att vara stolt igen"

     

    Anonymous Anonym skrev... (18 juli, 2008 16:47) : 

    Med tanke på att många av S medlemsgrupper ofta varit de mest homofoba av alla så får vi hoppas att partiet är i takt med sina medlemmar. Jag är inte så säker på det.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (18 juli, 2008 19:11) : 

    Fredrik, jag tror ärligt talat inte att du hittar så värst mycket homofobi bland socialdemokraternas medlemmar. Möjligen bland en del väljare, men de väljarna förefaller i så fall vara ganska okunniga om vad socialdemokratin står för.

     

    Anonymous Anonym skrev... (18 juli, 2008 23:24) : 

    NU sticker jag ut hakan ordentligt
    men
    jag känner en hel del homosexuella män - dock ingar homosexuella kvinnor - och jag slås av att de är mer homofoba än jag
    varför?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (19 juli, 2008 06:26) : 

    Eva, det tycker jag du ska fråga dem. Jag är verkligen ingen expert på mänskligt beteende.

     

    Anonymous Anonym skrev... (19 juli, 2008 21:16) : 

    OK.

    Läste en annan sak i DN:
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=806479

    "Man ska helst inte ens beskriva någon som man eller kvinna. Regelbrott kan straffas med indragen ackreditering".

    Det låter märkligt att ställa såna krav + att journalister accepterar det.

    Vad tycker du?

    Ps. Jag har haft många homosexuella män som arbetskamrater i mitt yrke och de har varit de mest icke-accepterande jag mött och ofta hånat mig för min sexuella läggning som hetero. Ds.

     

    Anonymous Anonym skrev... (20 juli, 2008 01:29) : 

    Jonas

    Naturligtvis har jag frågat men utan resultat. De jag frågat vill inte kännas vid någon homofobi, men jag tror att någon kanske kan ha glädje av min reflektion.

     

    kommentera