Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, juli 16, 2008

    Värre än fantomsmärtor

    I en väldigt välskriven debattartikel på Expressens kultursidor lyckas Johan Noberg med konststycket att i samma text jämföra alliansregeringens agerande i FRA-frågan med George Lucas Star Warskalkon The Phantom Menace, och - med en konsekvent liberal argumentation - fullständigt förinta samma regerings argumentation för "en historisk expansion av den statliga övervakningsmakten". Obligatorisk läsning!

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Värre än fantomsmärtor"

     

    Anonymous Anonym skrev... (16 juli, 2008 11:39) : 

    Instämmer! En väldigt bra debattartikel.
    Smart rubrik Jonas. Nästan strået vassare än rubriksättningen i Aftonbladet.

     

    Blogger Markus "LAKE" Berglund skrev... (16 juli, 2008 11:59) : 

    Haha, ja tack för den lysande rubriken. Jag skrev också ett inlägg där jag uppmande fok att läsa den artikeln, men min rubrik vart inte alls lika bra. Kan du inte hjälpa mig lite Jonas? :-)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (16 juli, 2008 12:33) : 

    Tor, tack för vänliga ord. Min pappa jobbar på Aftonbladet så min eventuella rubriksättningstalang har jag nog fått med blodet :-)

    "Lake", konsulttaxan tickar...

     

    Anonymous Anonym skrev... (16 juli, 2008 19:48) : 

    Jag håller också med om att det var en mycket välskriven artikel Det utspann sig en intressant diskussion på stranden, där min goda vän först förundrat frågade om Johan Norberg skrev i Aftonbladet, som hon tog för givet att jag köpt.

     

    Blogger Calle Fridén skrev... (21 juli, 2008 20:32) : 

    Tyvärr är Norberg totalt överskattad som stilist, obegriplig för alla som inte är inkörda på den sortens retorik - för det är vad det är. Vad menar karln? Förutom att låta pissnödigare än vanligt?

     

    kommentera