Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    lördag, januari 17, 2009

    Min blogg är grön!

    Till övervägande delen överensstämmer tydligen innehållet här på bloggen med hur medlemmar i centerpartiet uttrycker sig. I något mindre utsträckning är bloggen miljöpartistisk.

    Sedan följer samtliga riksdagspartier i en sjunkande skala, med mitt eget socialdemokratiska parti på en bottenplats. Åtminstone om man ska tro detta. Det är Mattias Johansson som skapat tjänsten BloggParti. Småkul, men mycket skumt.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Min blogg är grön!"

     

    Blogger Johan Hellström skrev... (17 januari, 2009 12:42) : 

    Minst sagt. Jag blev mest kristdemokrat.

     

    Blogger Magnus Persson skrev... (17 januari, 2009 13:26) : 

    För mig med. Blir tokmoderat (>50), och med det toppar jag numera topplistan för moderater. Övriga partier ligger som högst på 15, och Centerpartiet (dvs mitt egentliga parti) ligger tillsammans med KD på jumboplatsen (under 5). Tittar man i topplistorna i övrigt dyker många andra underligheter också upp...

     

    Anonymous Anonym skrev... (17 januari, 2009 14:37) : 

    Visst är det skumt Jonas.

    Den fråga som jag "lyckades bli sosse på" var när jag slog in kvinnoföreningsnamnet Fred och Frihet.
    Vore intressant att veta vilken politisk ståndpunkt/politisk kunskap skaparen/na av testet har.
    Man kan kanske trösta sig med att testet inte innehöll underrubriker som Stureplanscenter, Moderatrabiater, Betongsossar e.dyl. Den "starkaste S-bloggen" jag fann var Royaochmatilda som Roya nu driver ensam. En eloge till henne.

    Vänligen
    Klara

     

    Blogger Micke skrev... (17 januari, 2009 16:49) : 

    Varför är många s-bloggar så "anti"? De skriver hatfyllda bloggar mot alliansen/högern.
    Vem orkar läsa sånt? Var finns idéerna och visionerna som lyser med sin frånvaro i dagens Sverige? Att läsa s-bloggar känns så negativt.
    Har (s) kapitulerat och blivit ett "konservativt" parti som vill bevara välfärden till varje pris. Man har hamnat i försvarställning istället för att ta initiativet.

    I ärlighetens namn ska jag säga att det finns m-bloggar som är hatfyllda mot (s) också.

    Till sist vill jag säga att jag inte räknar din blogg till min generalisering av s-bloggar.

     

    Anonymous Anonym skrev... (18 januari, 2009 22:19) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Fritt ur hjärtat skrev... (19 januari, 2009 10:29) : 

    haha, jag blev V på URL men Centerpartist på texten, föredrar då namnet;-) V passar mig bättre...

     

    kommentera