Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, januari 15, 2009

    Dagens citat

    Det finns en diskussion där som kan vara intressant, men mest är det strunt.
    (Lennart Persson, SVT Aktuellt, uttalar sig om bloggar i Journalisten)


    Kommentarer om "Dagens citat"

     

    Anonymous Anonym skrev... (15 januari, 2009 16:52) : 

    Låter inte helt orimligt. Argumentet är dock reflexivt. Ibland säger Lennart något intressant, men det mesta är bara strunt.

     

    Anonymous Anonym skrev... (15 januari, 2009 21:44) : 

    Hur skulle det vara med litet självkritik i stället för en "knee jerk reaction" ? Jag prenumererar på ett 40-tal svenska och internationella bloggar av vilka kanske hälften uppdateras per dag. Praktiskt taget alltid är det intressanta och/eller lärorika (eller åtminstone roliga) inlägg och diskussioner. Det är sådana jag valt ut. En del lägger av, andra kommer till.

    Men i ett anfall av intellektuell masochism tittar jag ibland på "intressant.se" och ordet "strunt" förefaller mig vara en eufemism. (Endast några få av de bloggar jag läser förekommer där.) Jag tycker vi skall sluta med det där självgoda förhärligandet av allt vad bloggning heter: det finns oerhört mycket bra men ännu mera "strunt". (Sen finns det mycket som är oförargligt men bara av intresse för skribenten själv och h/h omgivning.)

    Räknat rent kvantitativt har Persson rätt men risken är väl att han missat det bästa pga det intryck han fått. Skapat bl.a. av en del av de bloggar som regelbundet nomineras som de "bästa", "populäraste", "mest länkade" osv.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (15 januari, 2009 22:21) : 

    Bengt, om jag förstår dig rätt så bara utgår du från att jag tar avstånd från det Lennart Persson sagt. Det gör jag upplysningsvis inte. Däremot tyckte jag att uttalandet var intressant och värt att uppmärksamma. Min uppfattning är ungefär att det är larvigt att generalisera. Mycket som skrivs på bloggar är strunt, visst. Och mycket som skrivs i tidningar och böcker samt sägs i tv - inklusive SVT - är också strunt. Men av det följer inte att det mest är strunt i tidningar, böcker och tv.

     

    Anonymous Anonym skrev... (16 januari, 2009 09:45) : 

    Jonas, ursäkta om jag var litet väl het på gröten. Jag menade faktiskt inte att du gjort annat än citerat och det tyckte jag var bra. Men den första kommentaren triggade förväntningar inför vad som komma skulle eftersom jag är inblandad i en liknande diskussion i en annan del av världen...

    Annars står jag fullt ut för det jag skrivit.

     

    kommentera