Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, juni 02, 2005

    Magnus har ett nytt hem

    En av mina favvo-bloggare, Magnus Ljungkvist, har bytt adress på sin blogg. Han har nämligen gått över från Blogger till ett nytt publiceringsverktyg och finns numera på http://magnus.ljungkvist.nu/blogg. Jag har själv lekt med tanken på att byta adress, men mest för att jag tröttnat på att var och varannan svensk blogg använder samma template/utseende som jag. Det är ju onekligen roligare att se lite unik ut. Vi får se om jag orkar.


    Kommentarer om "Magnus har ett nytt hem"

     

    Blogger Magnus skrev... (02 juni, 2005 13:27) : 

    Aargh, du glömde att lägga till snedstrecket på slutet av adressen och det gör dessvärre (håller på att åtgärdas men ändå) att man inte kommer fram till bloggen. http://magnus.../blogg/ måste det vara!

     

    Anonymous Anonym skrev... (02 juni, 2005 13:29) : 

    Jonas, du får ta dig en titt på: http://www.wordpress.org. Ett mycket bra verktyg den dagen du bestämmer dig för att bygga en egen blogg.

     

    Blogger Magnus skrev... (02 juni, 2005 13:30) : 

    Skit i det jag skrev tidigare, Min ISP har fixat problemet.

     

    Anonymous Anonym skrev... (02 juni, 2005 13:35) : 

    Magnus: Jag visste att det var ISP:n som krånglade på något sätt. Det var ju helt obegripligt annars :)

     

    Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 skrev... (02 juni, 2005 21:33) : 

    Jonas, byt inte utseende, din blogg är lika vacke som min...

    Nåväl, själva poängen med bloggandet tycker jag är att fokus är på innehåll och kommunikation. De bloggar som börjar med snurr, sprätt, ljud, animimationer och annat, kan skaffa en traditionell hemsida istället. Prisa enkelheten!
    Min blogg kan ses på två sätt:
    Som din blogg: http://tyreso2006.blogspot.com/
    och med Arbetarekommuninramning: http://www.tyreso.sap.se/tyreso2006

    / ABBE

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (02 juni, 2005 21:43) : 

    Magnus: jag glömde inte - utan testade utan, och det gick bra.

    Amir: tack för tipset, ska ha det i åtanke.

    Abbe: jo, visst håller jag med om att innehåll är viktigare än form. Men det är lite trist att klicka sig mellan olika bloggar (t ex din, min, Sandros, Erics m fl) som ser nästan likadana ut. Jag har iofs också funderat på att ägna en helg åt html-trixande och i stället ändra i templaten för att förädra utseendet på bloggen. Men vi får som sagt se vad jag orkar med.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (06 juni, 2005 17:08) : 

    Krusipo: tack för det, och var inte blyg för att kommentera även annat :-)

    Det var ett bra tips att flytta upp "senaste inlägg" före "länkar". Ska ta tag i det på en gång. Ska ändå ta och uppdatera den nu obsoleta "just nu spelas"-listan...

    Och jo, jag har funderat på att ändra design genom att ändra i templaten. Vet dock inte om jag litar tillräckligt på mina htmö-kunskaper. Ber eventuellt en mer tekniskt lagd kompis om hjälp.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (06 juni, 2005 17:09) : 

    Html-kunskaper, menade jag förstås.

     

    Magnus har ett nytt hem'">kommentera