Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, maj 23, 2005

    Bra reportage om hiv-studie

    Alldeles nyss sändes i SVT:s "Vetenskapsmagasinet" ett reportage om den hiv-vaccinstudie jag deltar i. Hade jag vetat om programmet innan så hade jag förstås gjort lite reklam för det, men nu råkade jag se det mest av en slump. Det var hur som helst ett väldigt bra reportage, i vilket man fick följa Erik Österlund från Stockholm. Liksom jag låter han sig injiceras med delar av hiv-viruset i hopp om att våra kroppar ska bygga sina egna vaccin mot hiv-viruset som respons. Flera tidigare hiv-vaccinsprojekt har misslyckats och det är inte längre någon som vågar tro på en snabb lösning. Men de svenska forskarna i den studie jag deltar i är övertygade om att de första vaccinationerna av helt friska människor är ett stort kliv framåt. Vaccinforskningen har pågått i 20 år och fortfarande återstår det tyvärr många år tills det finns ett fungerande vaccin som skyddar mot smittan.


    Kommentarer om "Bra reportage om hiv-studie"

     

    Bra reportage om hiv-studie'">kommentera