I den nya numret av Arenagruppens pockettidning "Media i fokus" visar Kajsa Klein att bloggar är mycket mer än någons privata dagböcker på nätet. Kajsa Klein har tidigare skrivit i tidningen, då om kampanjen Democracy Aid '04 (Media i fokus 2/2005), och redan då hade jag lite svårt för hennes stilistik. Lite väl svängig och intern för min smak. Hennes nya artikel går i samma stil. Trots att ämnet känns angeläget och det hon berättar är läsvärt, så blir det svårt att ta till sig med allt talspråk, ofullständiga meningar och - stundtals - väldigt tekniska jargong. Artikeln är lång och svår att återge på ett rättvist sätt. Därför rekommenderar jag intresserade att köpa det senaste numret av "Media i fokus"; finns bl a i välsorterade Pressbyråer. |
Kommentarer om "Bloggar i fokus"
Nu förstår jag ingenting. Texen är "svår att ta till sig med allt talspråk, ofullständiga meningar och - stundtals - väldigt tekniska jargong". Dessutom är den lång.
Och du rekommenderar oss att betala för att få det högst tvivelaktiga nöjet att läsa detta?
Beklagar att jag uttryckte mig oklart; innehållet i artikeln - och tidningen i sin helhet - är ändå så pass intressant och bra att rekommenderar köp och läsning, trots Kajsa Kleins stundtals svårgenomträngliga prosa.