[UPPDATERAD] Den reklam-, pr- och mediegranskande tidningen Dagens Media uppmärksammar att det var två pr-konsulter, Carsten Carlsson och Fredrik Pallin, som levererat underlaget till den helsida om pr-trender som Dagens Industri publicerade i sin fredagsutgåva (ej på nätet). DI ändrade enligt uppgift inte i texten som pr-konsulterna skrivit, något som Dagens Media verkar tycka är anmärkningsvärt nog att uppmärksamma. Själv blir jag mest förbryllad. Det kommer väl knappast som en överraskning för någon att pr-konsulter, informatörer och pressekreterare ligger på och försöker få saker publicerade i tidningar som DI? Allra minst borde det förvåna Dagens Media. Artikeln i sig hade ju helt klart läs- och nyhetsvärde, så huruvida den tillkommit efter att DI bad konsulterna om ett underlag, eller om de själva föreslog att få göra en spaning borde väl egentligen vara av underordnad betydelse.
Johan tipsar mig om att Fredrik Pallins pr-byrå Mahir bloggat om artikeln. |
Kommentarer om "Stoppa pressarna: pr-konsulter bakom DI-artikel!"
De hade även redan bloggat om det, http://www.mahir.nu/default.asp?blogid=93
Tack för tipset! Inlägget är nu uppdaterat.
Märklig upprördhet från en tidning som ska ha koll på branschen...