Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, april 19, 2006

    Centerpartiets konkurrenter?

    centerpartiets webbplats meddelas förändringar på partiets pressavdelning. Maud Olofssons nuvarande pressekreterare Johan Hammarqvist övergår till att jobba med mediestrategi, skrivande och - notera detta - konkurrentbevakning. Vän av ordning frågar sig vilka konkurrenter som avses. De andra borgerliga partierna? Jag undrar vad det säger om samarbetsklimatet i alliansen...

    Ny pressekreterare hos Maud Olofsson blir för övrigt Frank Nilsson.


    Kommentarer om "Centerpartiets konkurrenter?"

     

    Blogger Fredrik Bojerud skrev... (20 april, 2006 00:19) : 

    Ehh... Kanske konkurrenter om väljarna!? Dvs alla övriga politiska partier. Det är ju trots allt valår. Bara en tanke. ;-)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (20 april, 2006 09:53) : 

    Jag tycker att ordvalet konkurrentbevakning är intressant. Det är förstås möjligt att c betraktar alla andra partier som konkurrenter, och det är ju förstås i någon mening sant; det finns ju trots allt bara ett begränsat antal röster att konkurrera om. Men jag har nog aldrig tidigare hört något parti uttrycka sig på det sättet. Normalt pratar man om andra partier som motståndare - eller i de borgerligas fall möjligen allierade.

     

    Blogger Vigg skrev... (20 april, 2006 19:03) : 

    onekligen ett intressant ordval... vore skoj att höra vad Johan H egentligen tänker göra ;)

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 april, 2006 11:41) : 

    Så hade det stått att jag skulle jobba med motståndsbevakning så hade det varit helt okej för dig Jonas? På något annat sätt kan jag inte tolka ditt inlägg.

    Och som jag skrev på Motallians där ditt inlägg också finns så är inte m, fp och kd våra konkurrenter. Resten får ni räkna ut själva...

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (21 april, 2006 14:40) : 

    Hej Johan! Det är helt okej för mig hur centerpartiet än väljer att uttrycka sig - det är liksom inte min sak att ha några synpunkter på det. Jag tyckte mest bara ordvalet var fascinerande. Men hade ni skrivit motståndarbevakning i stället för konkurrentbevakning så hade jag antagligen inte reagerat. Och jag noterar med intresse att ni inte betraktar m, fp och kd som konkurrenter. Good luck with that :-)

     

    Centerpartiets konkurrenter?'">kommentera