Näringslivets mediekritik
Så är då äntligen Näringslivets Medieinstitut online med sin mediegranskande webbplats. Jag bloggade om detta första gången i november 2005, och har sedan fått tillfälle att uppmärksamma dem då och då. "Sverige behöver en friskare publicistisk debatt", skriver herrarna bakom Näringslivets Medieinstitut på sin webbplats. Man säger att man "vill bidra till en kvalitetshöjning i svenska medier genom kritisk granskning och öppen diskussion", och på webbplatsen ska "ofullständig" medierapportering "korrigeras och kompletteras". Det ska bli intressant att ta del av. * * * Olle Lidbom på Vassa Eggen välkomnar satsningen och skriver att "Ju fler som ifrågasätter mediernas trovärdighet, desto mer mångfacetterade tvingas mediernas bilder bli". Också Fredrik Wass på Bisonblogg uppmärksammar de nya mediegranskarna. |
Kommentarer om "Näringslivets mediekritik"
Alicio!
Den här gången har allt Timbro gjort en grov missbedömning. Först rekryterar de "Norton Tierra" att driva NMI, en man som slängt okvädningsord runt sig under falsk flagg och bl a kallat Helle Klein för Hamas-Helle.
Sedan lägger de till Moynihan, som är av samma kaliber men som iallafall skriver i eget namn.
Men höjden är väl att den tredje "medieanalytikern" är ingen mindre än Mikael Nussdorf, alias "Alicio i underlandet", ökänd i hela blogosfären för sin aggresiva Israellobbying (för att vara mkt snäll).
http://alunder.blogspot.com/
Detta kan inte vara en trovärdig laguppställning för en mediegranskare.
http://www.nmi.se/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=42
Jag vet inte hur trovärdig du är själv när du skriver anononymt...