Reklamvalet 2006
I veckans nummer av Dagens Media bidrar jag med en krönika om partiernas reklamsatsningar inför valet - och det paradoxala faktum att riksdagsledamöter som vill begränsa reklamens intrång i privatlivet själva använder samma metoder för att få ut sitt budskap och kunna bedriva reklamfientlig politik i riksdagen. Krönikan finns redan nu att läsa på nätet. Detta inlägg är pingat på Intressant.se. Andra bloggar om: politik, valet 2006, reklam. |
Kommentarer om "Reklamvalet 2006"
Hej Jonas...
Jag tycker det är sjukt med all valreklam. Skicka pengarna till Darfur istället...och skippa alla skyltar som förstörs samma dag som de sätts upp...
Du är förresten rdförande i den där artikeln...kanske ska korrigeras...
Hej Bengt! Visst kan det kännas märkligt att prioritera partireklam framför bistånd, men förhoppningsvis står inte dessa två utgiftsposter mot varandra. Det finns trots allt ganska många andra utgifter vi har som vi hade kunna avstå från, och i stället ge pengarna till bättre behövande. Just reklamsatsningar inför valet känns i sammanhanget trots allt som ganska angeläget.
Och ja, jag noterade "rdförandeskapet" :-)