Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    fredag, januari 12, 2007

    Bästa skälet hittills

    Deep|edition uppmärksammar att Linda Skugge valt att lämna Journalistförbundet efter att hennes, eh, ”journalistiska hantverk” kritiserats av chefredaktören för fackförbundstidningen Journalisten.

    I likhet med flera kommentatorer på Resumé fascineras Deep|edition av att Skugge ”anser sig ha rätten att ta heder och ära av vem som helst i sina krönikor och på sin blogg men när hon själv kritiseras tar hon på sig martyrdoket”.

    För min del tycker jag att Lindas Skugges val att gå ur facket är ett av de bästa skälen hittills att gå med!

    Andra om .


    Kommentarer om "Bästa skälet hittills"

     

    Blogger Max Andersson skrev... (12 januari, 2007 13:36) : 

    Roligt skrivet :-)

    Men, om frågan ursäktas, du är inte en sådan där megafacklig socialdemokrat va?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (12 januari, 2007 13:50) : 

    Det beror väl på vad man menar med facklig. Jag har varit medlem i facket ända sedan jag började yrkesarbeta; från början i Handels och sedan i HTF. Jag har också jobbat som informatör/informationsansvarig på ett fackförbund. Fackligt nog?

     

    Blogger deeped skrev... (13 januari, 2007 15:34) : 

    *flinar*

     

    Blogger Max Andersson skrev... (15 januari, 2007 14:36) : 

    Fackligt nog för mig. :-)

     

    kommentera