Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, februari 08, 2007

    Aftonbladet och bloggarna

    Omröstning på AftonbladetEfter att vi bloggare gick bananer över att DN och SvD börjat länka till bloggare som länkade till dem, påpekade Sigge Eklund lite syrligt att Aftonbladet minsann uppmärksammat bloggare ganska länge. Det har han förstås helt rätt i, och det förtjänar Aftonbladet kredd för.

    Man publicerar faktiskt också en hel del artiklar om bloggar och bloggare, senast i dag då man uppmärksammar bloggande politiker.

    Ironiskt nog så passar man i anslutning till det på att fråga sina läsare om de orkar med alla bloggar. För närvarande förefaller en kraftig majoritet (96,8 procent av 806 röstande) inte göra det.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Aftonbladet och bloggarna"

     

    Anonymous Anonym skrev... (08 februari, 2007 11:20) : 

    Fast Aftonbladet har inte lyckats hitta en enda vänsterblogg att ha med på sin lista över politikerbloggar.

    Det är journalistik a la Aftonbladet.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (08 februari, 2007 11:58) : 

    Lasse, det beror väl på hur man definierar vänster? Själv skulle jag definitivt räkna Roger Mogert och Johan Sjölander som vänster.

     

    Anonymous Anonym skrev... (08 februari, 2007 12:20) : 

    Jag var en av dem som klickade i "nej" vid röstningen. Fast frågan är felformulerad tycker jag, den borde vara "orkar du med att vi på aftonbladet ordbajsar om bloggar dag in och dag ut?"

    Aftonbladets artilkar om bloggar handlar ju i princip om "hon mobbas på nätet", "han har inte tid men bloggar ändå". I princip. Och det är fan otroligt tråkigt och jobbigt.

    Det värsta av allt att de har ju skrivit och marknadsfört sina "lokalbloggar", dvs banliga bloggers som skriver om sin ort - och dessa bloggar är ju tråkigare än tråkigast.

    Personerna blog aftonbladets bloggar är ju speciella människor de också... har en känsla av att alla bloggar där handlar om "han lämnade mig, varför? buu buuu, tyck synd om mig".

    *spyr*

     

    Anonymous Anonym skrev... (08 februari, 2007 13:24) : 

    Jag är mest imponerad över de 3,2 procent av läsarna som orkar med ALLA bloggar. Måste sitta nätterna igenom och läsa bloggar i stället för att sova eller spela dataspel.

    /Mats Andersson

     

    Anonymous Anonym skrev... (08 februari, 2007 14:28) : 

    Vissa bloggar orkar man inte läsa dom hoppar man helt enkelt över lätt med den gröna knappen i vänster hörn. Kanske den enda *vänster* vi har på AB..

     

    Anonymous Anonym skrev... (08 februari, 2007 14:53) : 

    Jag tror det ligger mycket i detta som handlar om att man ser saker ur olika synvinklar.
    Sigge ur sitt perspektiv som ansvig och vi bloggare ur ett annat.

    Jag har inte fått kläm på Twingly än eftersom det är så nytt och vad jag förstår inte fullt i gång. Ändå skulle jag enkelt kunna motargumentera med Sigge ur min synvinkel, men jag tror det är bästa att göra det mellan fyra ögon, har en känsla av att det behövs gester och kroppsspråk för att få fram vad jag menar :-)

     

    Anonymous Anonym skrev... (08 februari, 2007 20:23) : 

    Va?!? Ska jag kommentera här, eller vadå? Jag orkar inte med er, säger jag bara! Nej, jag orkar inte med denna blogg... orkar inte med att kommentera, eller mig själv för den delen! Jag vägrar!!!

     

    Blogger Johan Hedin skrev... (09 februari, 2007 10:30) : 

    Kanske en ny variant av "marknadens tyrrani" det här? Alla dessa bloggar som "tvingar" sig på oss.

    Å andra sidan kan man ju undra om det verkligen finns någon som (efter ABs formulering) orkar med ALLA bloggar? Jag är en smula imponerad över att hela 3,2% av de röstande (26 personer) har ett så omfattande konsumerande av detta massiva utbud. Hur hinner de?

     

    Blogger John Berg skrev... (09 februari, 2007 13:45) : 

    Orkar du med ALLA bloggar?

    Nej, vem fasen skulle orka med läsa alla bloggar som finns?

    En i mitt tycke både intetsägande och oklar frågeställning från Aftonbladets sida.

    http://artikel19.blogspot.com/

     

    kommentera