Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, mars 14, 2007

    Han är lite kul, Reinfeldt

    Via Politikerbloggen ser jag att statsminister Fredrik Reinfeldt i går var lite lurig när han svarade på en interpellation från Berit Andnor (s) om varför han låtit andra statsråd svara på interpellationer som ställts till honom.

    Andnor kallade hans svar för “raljerande”, “låg nivå”, “löjligt” och “befängt”, varpå Reinfeldt avslöjade att hans svar var i det närmaste ordagrant med ett svar som tidigare statsrådet Pär Nuder (s) gav på en interpellation 2002 — då frågan var varför Göran Persson inte svarade på interpellationer.

    Stor komik!

    Hela replikskiftet går att läsa i riksdagens protokoll — som finns att läsa här.


    Kommentarer om "Han är lite kul, Reinfeldt"

     

    Blogger Johan Sjölander skrev... (14 mars, 2007 19:22) : 

    Jag kanske läser protokoll lite slarvigt; men säger inte Andnor att hon "tycker att det är glädjande att det svar som jag nu har fått är mycket mer balanserat till sitt innehåll och också helt annorlunda till sin karaktär." Det hon är sur på är väl en tidigare kommentar från Reinfeldt (i riksdagens frågestund), ett svar som han vad jag kan förstå det statsministern kom på alldeles själv?

    Möjligt att jag drabbats av gröt i hjärnan, men på något annat sätt kan inte jag tolka repliskiftet.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (14 mars, 2007 20:05) : 

    Efter att ha kontrolläst protokollet så ser jag att du nog har rätt. Men håll med om att tilltaget att nästan-citera ett gamalt Nuder-svar om Persson var rätt skoj?

     

    Blogger Johan Sjölander skrev... (15 mars, 2007 08:03) : 

    Absolut :-)

     

    Blogger Magnus Carlbring skrev... (15 mars, 2007 09:41) : 

    politikrerhumor fattrar jag obsalut inte ingnenting av det var verkeligen raffinerat

    är detta stor komik kan dom inte ha särskelilt roligt politrikrerna okcså man trykcer lite synd om dom

    förslag: böjra varje dag i krisdagen med en bröderna karl marxfilm

    då flabbrar dom nog okcså bestämmrer roliga okcså rättvisa sakrer det säjer jag nu

    yo

     

    kommentera