Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, mars 27, 2007

    Gruppvåldtäktsman, bajonettmördare och valbodskapsimportör

    Jag ber om ursäkt för den långa rubriken, men dessa ”titlar” är bara några av de som jag tydligen kan stoltsera med – om man nu ska tro på Håkan Flemström, lärare i 20 år. Fast det ska man nog inte.

    För de allra flesta är säkert Håkan Flemström alldeles okänd. Det ska de allra flesta vara glada över. Han har nämligen under lång tid skickat mejl och på andra sätt hört av sig till människor i den svenska samhällsdebatten som på ett eller annat sätt skrivit om eller sagt saker som inte stämmer överens med Håkan Flemströms bisarra världsbild. Särskilt utsatta har människor med så kallad invandrarbakgrund varit, och då allra helst de som haft fräckheten att argumentera för en liberal, humanistisk flykting- och invandringspolitik.

    Nu har även jag hamnat i Håkan Flemströms blickfång, och mitt ”brott” var tydligen att jag uppmärksammat Nisha Besara. Till följd av detta har jag fått, för kännedom, ett mejl som även gått till:

    polisen
    ledare aftonbladet
    kalle jungkvist
    sigge ennart
    ledare expressen
    ledare dn
    ledare svd


    Mejlet är fullständigt osammanhängande, men i det uppmanas jag – om jag förstått det rätt – att lägga ned skrivandet och ägna mig åt andra saker. Jag kallas ”journalistslusk morian” och får i ett PS veta att jag är

    ANSVARIG
    för gruppvåldtäkter på svenska kvinnor,
    våldtäkter på svenska kvinnor,mord på svenska
    män,kvinnomisshandel,grov misshandel på
    svenska ynglingar och män,polisbeskydd efter hot
    från muslimer,rån,elever rånades på sina mopeder,
    attackerade brandmän,advokatangrepp,
    häktade för utpressning,sålde sin 12 åriga
    dotter för äktenskap,
    gängkrig, beskjutna bussar,stenkastning,
    mordbrand,svarttaxichaufför häktad för våldtäkt,
    mordhotad norsk minister,könsstympning,
    väskryckning,misshandel,personrån,grov stöld,
    förberedelse till rån,ungdomsbråk,taxirån,
    man mördad med bajonett,osv,osv,osv,gjort av
    IMPORTERADE
    valboskap som kommer till Sverige
    från efterblivna hemländer på andra
    sidan jordklotet

    Frågan är vad som är mest absurt; de sinnesförvirrade anklagelsepunkterna – eller att mejlet avslutas med ett ”mvh” – med vänlig hälsning.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Gruppvåldtäktsman, bajonettmördare och valbodskapsimportör"

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 mars, 2007 12:14) : 

    Eftersom han mailade polisen, kanske man ska fundera på om detta är falsk angivelse.

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 mars, 2007 13:16) : 

    Lite skrämmande att han är lärare.

    Låt dig inte påverkas av sådana idioter även om de är obehagliga.

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 mars, 2007 14:03) : 

    Stå på dig. Vi har alla fått vår släng av dödshot och trakasserier. Jag tar gärna en galen lärare framför hot från islamister varje dag. Inte lika kul.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (27 mars, 2007 15:05) : 

    Tack för stöd! Jag tar dock inte nämnvärt allvarligt på dårens mejl. Och han är nog inte lärare längre utan var det i tjugo år. Men det är ju illa nog och han var lika knäpp då. Och snubben behöver nog vård, inte en polisanmälan.

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 mars, 2007 20:49) : 

    Det är bra att du publicerar så att vi kan bekräfta att det är han som konstig och du som är normal. För att vara alldeles korrekt har du lagt till ett "d" för mycket i rubriken.

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 mars, 2007 22:31) : 

    Jonas, när du nu skriver att "dåren" behöver vård antyder det väl ändå att du misstänker att han inte riktigt är vid sina sinnens fulla bruk. Tycker du att det känns rätt att publicera hans namn på Internet om du hyser sådana misstankar, oavsett hur illa du tar vid dig av vad han skriver?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (28 mars, 2007 06:57) : 

    Lars, tack för det. Min felstavning får dock stå kvar - det brukar röra till ingående länkar om jag ändrar inläggsrubriker.

    Linus, jo - jag misstänker mycket riktigt att Flemström inte har riktigt alla hästarna i hagen. Men jag tycker ändå att det är rimligt att skriva ut hans namn när han uppenbarligen skickar sådana här brev till fler än mig. Jag vill att andra som får sådana här brev ska veta att de inte inte är ensamma.

     

    Anonymous Anonym skrev... (28 mars, 2007 17:55) : 

    I och med att Flemström skickat brevet till Polisen så är det allmän handling. Därmed så är brevet till Polisen offentligt, i vilket fall. Alltid något.

    Det är bra därtill att kanske läsarna själva kan göra en bedmning om vem som har "alla hästarna i hagen".
    :-)
    Mvh (:-)
    UBYMIC

     

    kommentera