Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, juli 11, 2007

    Var är s-pressen?

    Som torde ha framgått så har jag inte hunnit skriva så värst mycket på min egen blogg under veckan. Bloggenergin har i stället inriktats på Almedalsbloggen.

    Det är också en himla många intryck som sköljer över en här. Jag försöker gå på så många seminarier och debatter som möjligt som intresserar mig, och/eller är av betydelse för mitt jobb. Ändå hinner jag förstås bara med en bråkdel.

    Jag tar mig mellan varven tid att läsa bloggar och tidningarnas nätutgåvor för att få en bild av vad som samtidigt sker på fastlandet och i övriga världen. Ändå dras min blick mest till vad som skrivs om det Almedalsfenomen jag själv i högsta grad är en del av.

    Exempelvis skriver Stig-Björn Ljunggren på sin blogg att det är anmärkningsvärt hur få redaktörer från de viktiga och opinionsbärande socialdemokratiska lokalbladen som är på plats i Visby. Om detta har han också skrivit en krönika i Piteå-Tidningen.

    Ljunggren spekulerar i att de kanske inte är intresserade av ”att blanda sig med det kindpussande packet av propagandamakare och särintressen”. Men å andra sidan, noterar han vidare, finns det ”fler unga socialdemokratiska bloggare här än det totalt sett finns socialdemokratiska tidningar nuförtiden”. Och dessa berättar vad som händer på plats och intresserar sig för det som egentligen händer, skriver Stig-Björn Ljunggren.

    Det är bara att instämma.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Var är s-pressen?"

     

    Blogger Jah Hollis skrev... (12 juli, 2007 12:07) : 

    Socialdemokraterna dödade själva en av sina största tidningar för snart sju år sedan då man med öppna ögon lät Arbetet i Malmö gå i graven.

     

    kommentera