Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    söndag, december 02, 2007

    Kärlek och uppror

    Jo, även jag har i kommentarsfältet efter ett inlägg jag skrivit fått besök av Bloggupproret 2007. Jag valde att radera det eftersom jag inte tillåter anonyma kommentarer här.

    Dock skrev jag ett mejl till han/hon/de bakom tilltaget:

    Hej "Bloggupproret",

    Jag vill inleda med att säga att jag plockat bort din kommentar från min blogg. Det har inget med dig som person att göra eller vad du skrivit, men jag har tydliga kommentarsregler för min blogg som bland annat säger att anonyma kommentarer inte accepteras. Vill du skriva kommentarer hos mig så får du stå för dina åsikter med ditt eget namn.

    För det andra så har jag lite svårt att ta åt mig av ditt ointresse för vad jag hade för mig förra torsdagen. Min blogg handlar i ytterst liten grad om mina privata förehavanden utan fokuserar mest på politik, medier och samhället i stort - något som framgår ganska tydligt om man läser ett inlägg eller två innan man postar kommentarer.

    Jag inser att den kommentar du lämnat är av standardkaraktär och du skrivit den på ett flertal bloggar. Så nej, jag tar inte illa upp. Möjligen tycker jag att ditt tilltag är barnsligt - men det har man ju onekligen rätt att vara.

    Hälsningar

    Jonas Morian


    Min teori är att det är mediestudenter som ligger bakom detta. Jag vet att man på JMK vid Stockholms universitet brukar ge studenterna i uppgift att exempelvis testa att sprida ut ett rykte om någon kändis bland kompisar för att se hur lång tid det dröjer innan ryktet får "eget liv" och når avsändaren från en helt ny källa, alternativt når ut i etablerade medier. Det här känns väldigt likt detta.

    Men om det mot förmodan är en enskild person som på allvar sprider detta "bloggvirus" i precis den avsikt han eller hon skriver, ja då är det faktiskt lite sorgligt. Ett tips: det finns bättre sätt att ta kontakt med en söt tjej på tunnelbanan än att googla efter henne eller att försöka få bloggare att lägga ned sin verksamhet. Man kan till exempel testa med att börja prata med henne.

    Kärlek är en stark mänsklig drivkraft. Men den motiverar knappast ett blogguppror.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Kärlek och uppror"

     

    Blogger Calle Fridén skrev... (02 december, 2007 12:25) : 

    Menar du att man på JMK faktiskt uppmanar sina studenter att sprida rykten? Fy fan, är det sant är det inget mindre än en skandal. Du kunde nog göra en Ljungkvistare här

    Calle Fridén

     

    kommentera