Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, augusti 25, 2008

    Stina först på plats

    Min fru och jag har båda en egenhet: vi är tidspessimister. Det yttrar sig i att vi planerar och förbereder oss i väldigt god tid innan vi ska någonstans. Det innebär också att vi väldigt ofta är där långt innan vi egentligen ska vara det.

    Detta betyder även att när vi ska träffa varandra ute på stan så är vi ofta där båda två en bra bit innan utsatt tid. Det har hänt att vi oroligt ringt och undrat var den andre är, en sådär tio minuter innan vi egentligen skulle ses.

    Nåväl, denna åkomma har också en del positiva effekter, som Stina vittnar om här.


    Kommentarer om "Stina först på plats"

     

    Anonymous Anonym skrev... (25 augusti, 2008 21:12) : 

    aha! ovanligt. Det förklarar ett och annat. nu förstår jag! Själv lider jag inte....alls av denna åkomma, men tack för den träffande diagnosen, nu kanske jag kan ställa den även på andra! ....Mestadels tycker jag att det bra att ni är sådana. Fast är det inte lite kontrollbehovsartat? :-)Var kommer det ifrån? Är det så?
    UBYMIC

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (26 augusti, 2008 12:56) : 

    Nja, ytterst få skulle nog hävda att Stina och jag präglas av något större kontrollbehov. Vår tidspessism handlar nog snarare om genuin ovilja att ta andras tid i onödig anspråk - och även, omvänt, att andra tar upp vår tid i onödan.

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 augusti, 2008 14:18) : 

    Öhhh. Vad konstigt. Jag känner inte alls igen den här bilden av herr och fru Morian...

    Eller jo. När jag tänker efter så var de hemma hos mig en kvart innan utsatt tid. Och jag var fortfarande i mataffären för att köpa den middag som skulle intas med paret Morian...

    Jag behöver nog inte identifiera mig. Du vet vem jag är, Jonas...

     

    kommentera