Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, december 18, 2008

    Populära politiska bloggar

    Åter hemma efter några sköna dagar i Tallinn noterar jag att min blogg hamnat på Twinglys listning över de 100 mest populära svenskspråkiga bloggarna, främst baserat på ingående länkar och rankning.

    Rankningsmässigt hamnar jag tydligen på plats 9 vilket i kombination med ingående länkar gav mig en slutplacering på 13. Så här ser min totalprofil ut:

    Twingly BlogRank

    Och apropå topplistor så är det nu fritt fram att rösta på de 124 bloggar som passerat nomineringsprocessen och nålsögat för att kandidera till Årets politiska blogg. Omröstningen pågår fram till den sista december och vinnaren presenteras den 1 januari.

    Min egen blogg finns med bland de 124, men jag vill göra klart att jag tycker det räcker med att ha vunnit denna tävling en gång (vilket jag gjorde för två år sedan). Däremot vill jag gärna upprepa det jag skrivit i Socialdemokratiska studentförbundets debattskrift Från smedja till sambandscentral, och som SvD uppmärksammat: ”Det finns i dag tämligen gott om politiska bloggar – men ganska få av de mest lästa är socialdemokratiska”.

    Följaktligen instämmer jag med Johan Ulvenlöv och uppmanar alla att lägga sin röst på en s-blogg. Man får rösta på flera, men åtminstone en av mina röster går till Catti Ullström.

    * * *

    PS: Arbetet med Stora Bloggpriset går också vidare. Vi c:a åttio deltagare i panelen har nu fram till och med första veckan i januari på oss att nominera våra kandidater i kategorierna Nöje & Kultur, Mode, Sport & Fritid, Livsstil, Prylar & Teknik, Vardag, samt Politik & Samhälle. Resultatet kommer att presenteras i mitten av januari, i form av en lista med de fem finalisterna i varje kategori som sedan svenska folket får rösta på.

    Observera att Aftonbladets hederspris som ska delas ut till ”en journalistiskt framstående och nyskapande blogg” inte är möjlig att nominera. Alltså är det upp till er, kära läsare, att starta ett upprop för att Almedalsbloggen får det erkännande den förtjänar.

    Andra skriver intressant om , , , , .


    Kommentarer om "Populära politiska bloggar"

     

    Anonymous Anonym skrev... (20 december, 2008 16:04) : 

    Catti får min röst också!

     

    kommentera