Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, september 21, 2005

    The world in my eyes

    Jag nämnde Zaida Catalán tidigare. Ser nu att hon förutom en snygg blogg också har god musiksmak: hon gillar Depeche Mode. Hon skriver om hur DM:s musik påverkar henne i utformande av politiska manifest. Då kan jag varmt rekommendera en gammal klassisk Depeche-låt ("New dress") med en hyllning till det enträget reformistiska politiska arbetet:
    "You can't change the world
    But you can change the facts
    And when you change the facts
    You change points of view
    If you change points of view
    You may change a vote
    And when you change a vote
    You may change the world"


    Kommentarer om "The world in my eyes"

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 september, 2005 18:23) : 

    hostgubbehost.

     

    Blogger CV skrev... (22 september, 2005 13:26) : 

    Vem är Olle?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (22 september, 2005 13:54) : 

    Olle är min ohängda lillebror.

     

    Blogger Zaida skrev... (22 september, 2005 14:24) : 

    Låter som en låt jag borde kolla in! Jag har ju lyssnat lite på depeche innan men det var på SVT:s 80-talskväll som jag blev helt hooked. Jag är alltid skeptisk mot saker som upphajpas, men när jag såg dokumentären var det som en uppenbarelse. Helt plötsligt förstod jag depeches storhet.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (22 september, 2005 15:32) : 

    You should. Skivorna "A broken frame" (1982), "Construction time again" (1983) och "Some great reward" (1984) är nog de mest politiskt intressanta. Men musikaliskt tycker jag att de var som bäst med "Violator" (1990), "Songs of faith and devotion" (1993) och "Ultra" (1997).

     

    The world in my eyes'">kommentera