Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, mars 22, 2006

    Ett år som bloggare

    [UPPDATERAD] Tiden går fort när man har roligt. I dag fyller min blogg ett år. Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Ett gäng inlägg har det blivit. Fast då har jag ärligt talat inte skrivit riktigt alla själv. Under några veckor i somras hade jag en vikarie, Jonas Svensson (alias "Prao-Morian"), som skötte bloggen i min frånvaro. Men annars har jag gjort det mesta här själv. Ganska många kommentarer har ni läsare bidragit med under året. Jag har ingen statistik över detta, men det är roligt att så många verkar uppskatta det jag skriver - men inte alltid håller med. Det är feedbacken från er som gör det här riktigt givande.

    Några direkta förändringar på bloggen lär det inte ske i samband med 1-årsfirandet. Däremot har jag en annan överraskning på gång... Mer om det inom kort.

    * * *

    Strax efter att ha skrivit ovanstående så läser jag att bloggaren Jinge, som jag normalt inte har så mycket till övers för, skriver att bloggosfären möjligen har nått "en slags topp intressemässigt och är nu på väg att inta sin rätta plats". Detta baserar han på att hans blogg, liksom bland annat min, i går var citerad i och länkad från Aftonbladet - utan att detta resulterade i någon större anstormning av besökare. Själv upplevde jag en viss tillströmning, men långt ifrån några rekordsiffror. Kanske har Jinge rätt i att folk faktiskt inte är "ett skvatt intresserade av vad bloggare tycker om saker och ting".


    Kommentarer om "Ett år som bloggare"

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 mars, 2006 09:58) : 

    Och överraskningen är...
    *trumvirvel*
    ...Jonas blir ny utrikesminister!

    :-)

    Ja, det vore faktiskt inte helt dumt. Lite elakt skulle man kunna säga att du omöjligt kan vara sämre lämpad än Bosse Ringholm.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (22 mars, 2006 10:04) : 

    *haha*

    Ja, det vore då tidernas största politiska överraskning :-)

     

    Blogger Petra skrev... (22 mars, 2006 10:13) : 

    Grattis på ettårsdagen!
    :-)

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 mars, 2006 11:40) : 

    Grattis! :-)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (22 mars, 2006 11:46) : 

    Petra och Johnny, tack!

     

    Blogger Erik Hultgren skrev... (22 mars, 2006 16:58) : 

    Grattis på ettårsdagen!

    Att man inte får någon jättetillströmning kan ju i sig bero på att artikeln refererade till 12 olika bloggare i samma text. Hade nog blivit annorlunda om den bara hade haft en eller två. Och jinge låg mitt i bunten...

     

    Blogger gudmundson skrev... (24 mars, 2006 13:44) : 

    Congrats!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (25 mars, 2006 10:10) : 

    Erik och Gudmundson, stort tack.

     

    Ett år som bloggare'">kommentera