Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, maj 31, 2006

    Inga bloggare bland årets sommarpratare

    Både Isobel och Maryam har redan kommenterat årets sommarpratare i radio. Isobel räknar upp en hel rad intressanta namn som inte fick prata i år heller: Jonas Hassen Khemiri, Sigge Eklund, Magnus Linton, Linda Rosing, Ebba von Sydow och FCZ-Tore, för att bara nämna några. Maryam är besviken över att hon inte själv fick fick chansen, men tycker även generellt att årets sommarpratare är sällsynt tråkiga. Själv gör jag en annan iaktagelse: inga bloggare anses tydligen intressanta nog för dinosauriemediet radio. Så kan det gå och surt sa räven...


    Kommentarer om "Inga bloggare bland årets sommarpratare"

     

    Anonymous Anonym skrev... (31 maj, 2006 19:09) : 

    Har du möjlighet att importera ical eller xml till ditt kalenderprogram, så har jag gjort en publik kalender tillgänglig.

    Jag har inte hunnit kika på årets deltagare ännu, men förra året var det i alla fall tre stycken som drev något som liknade en blogg.

     

    Anonymous Anonym skrev... (31 maj, 2006 19:26) : 

    Inte för att ni dattanördar brukar vara vidare vältaliga när de väl kommer till verbal kommunikation då, men du kan ju alltid vara lite high-tech och slänga upp en Sommarprat-podcast.

     

    Blogger CV skrev... (31 maj, 2006 20:48) : 

    Nu tycker jag ju att det finns många intressanta bloggare jag skulle vilja höra sommarprata, dock inte de där två som redan tillhör kändisetablissemanget. Det som vore kul att höra är personer som skapat sig en plattform just för att de bloggar, inte för att de är halvkända journalister som bloggar.
    En suveränt rolig bloggare med bra radioröst är till exempel Stationsvakt.
    RS
    kulturbloggen.com

     

    Anonymous Anonym skrev... (31 maj, 2006 21:22) : 

    Tyvärr är de flesta bloggare totalt ointressanta att lyssna på. Det är ju det som är bloggens begränsning - den är bara till för folk som kan skriva, och som tycker om att skriva. Och de skriver uteslutande för folk som tycker om att läsa sånt. Med ytterligt få undantag är det nog inte vad svenska folket vill höra i hängmattan.

     

    Anonymous Anonym skrev... (31 maj, 2006 21:27) : 

    Hur vet man vem som är intressant att lyssna på... Ifall man inte får höra dom först?

    De fåtal jag har hört och tycker om, de vet jag faktiskt inte om dom alla är bloggare eller inte.. talar man om sådant?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (01 juni, 2006 08:52) : 

    Olof, tack för tipset - men jag tror att jag håller mig till skrivandet. Kanske lägger jag i stället upp ett "Sommar"-program light i textform, med tillhörande soundtrack...

     

    Blogger Alexander Sofroniou skrev... (01 juni, 2006 15:33) : 

    Det är rätt så många intressanta namn som inte är med i år (heller). Jag har listat några på min blogg.

     

    Anonymous Anonym skrev... (02 juni, 2006 02:02) : 

    Persbrandt är åtminstonde med då är jag är nöjd

     

    Blogger D.D. skrev... (02 juni, 2006 12:11) : 

    Du har faktiskt fel där.

     

    kommentera