Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    torsdag, augusti 10, 2006

    På det fjärde ska det ske...

    Under min frånvaro så har jag fått en intressant utmaning från min bloggvikarie Marta. Utmaningen går under namnet ”Fyra små rätter” och handlar om att lista några favoriter, i grupper om fyra. Samtliga nedanstående listor är utan inbördes rangordning (och ja, jag har tillåtit mig att redigera en del av frågorna):

    4 arbeten jag har haft i mitt liv:
    Kommunikationskonsult
    Pressekreterare
    Informations- och webbansvarig
    Nationell sekreterare

    4 filmer jag kan se om och om igen:
    Sagan om Ringen-trilogin
    Alien
    Benny & Joon
    Tron

    4 städer ställen jag har bott i:
    Kramfors
    Huddinge
    Bryssel
    Stockholm

    4 tv-serier jag gärna ser:
    West Wing
    CSI
    Star Trek
    Simpsons

    4 ställen jag vill/tycker om att åka till:
    Prag
    New York
    Barcelona
    Rom

    4 webbsidor jag besöker dagligen:
    Aftonbladet.se
    Intressant.se
    ComingSoon.net
    Gmail

    4 ställen där jag trivs:
    • Hemma
    • Krogen
    • Bio
    • Fest

    4 personer jag vill utmana att svara på enkäten:

    Nina Unesi [svarat]
    Nathalie Sundesten Landin [svarat]
    Magnus Ljungkvist
    Andreas Bergh [svarat]


    Kommentarer om "På det fjärde ska det ske..."

     

    Anonymous Anonym skrev... (10 augusti, 2006 21:25) : 

    Tråkig grej. Vem är det som sitter och hittar på de här frågorna?

     

    Blogger Nathalie Sundesten Landin skrev... (11 augusti, 2006 12:16) : 

    Jag håller på att svara - måste bara tänka till lite på några av frågorna.
    Carl-Robert kanske önskar en utmaning - låter nämligen lite avundsjuk :-)

     

    Anonymous Anonym skrev... (11 augusti, 2006 13:47) : 

    Ja, kanske det. Men med lite roligare frågor då tack.

     

    Anonymous Anonym skrev... (11 augusti, 2006 20:23) : 

    Eh... Tron? :-)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (11 augusti, 2006 20:29) : 

    Tron är en klart underskattad film! Skrapar man bara lite på ytan så märker man att filmen är långt före sin tid och är ett kraftfullt politiskt brandtal mot censur, så kallade ”net nanny”-program och satsningar som Echelon och Carnivore. Läs mer i en artikel jag skrev i Timbros nättidning Smedjan för några år sedan.

     

    Anonymous Anonym skrev... (12 augusti, 2006 22:58) : 

    Jag tackar för utmaningen. Eftersom min blogg i ganska begränsad utsträckning handlar om mig själv, gör jag något heltokigt oortodoxt: Jag svarar här!

    4 arbeten klarar jag bara om jag får räkna in sommarjobb:
    • lagerarbetare
    • hemtjänstvikareie
    • Receptionist
    • Ledarskribent

    4 filmer jag kan se om och om igen:
    • Zelig, woody allen
    • Små och stora brott, woody igen
    • Annie hall, dito
    • Hanna och hennes systrar, dito

    4 städer/ställen jag har bott i:
    • Malmö
    • Lund
    • Stockholm
    • Cambridge, MA

    4 tv-serier jag gärna ser:
    • West Wing
    • Simpsons
    • Futurama
    • Seinfeld
    (visst är jag orginell...)

    4 ställen jag vill/tycker om att åka till:
    • Wimbledon.
    • Stenbrottet i billebjer
    • Graceland
    • Gourmetkorvkiosken på Nybrogatan. Dit kan man dock oftast gå.

    4 webbsidor jag besöker dagligen:
    • politicaltheory.info
    • dn.se
    • bloglines.com
    • marginalrevolution.com

    4 ställen där jag trivs:
    • Under min loftsäng
    • Vid baslinjen
    • KGB på malmskillnadsgatan. Trots kommunismromatiken.
    • Café Piastowska. Fast jag har bara varit där en gång.

    4 personer jag vill utmana att svara på enkäten:

    • Bertil
    • Nisse
    • Lillen
    • Wennerhag

     

    kommentera