Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    fredag, oktober 27, 2006

    Nya fräcka funktioner

    Via Beta Alfa ser jag att den svenska bloggosfären begåvats med några nya fräcka funktioner för att kolla hur ens egna blogg ligger till länkmässigt jämfört med andra.

    Jonas Morian | PromeMorian på plats 9 på topp50-listanPå den redan utmärkta sajten Knuff.se finns numera en topp50-lista över de 50 mest länkade bloggarna. Där ligger för närvarande min egen blogg på plats 9. Känns bra :-)

    Bloggar om mig, och vice versaEn annan fyndig ny fuktion finns på Bloggtips där man nu kan se vilka andra bloggar som ofta länkar till en själv, och vilka man själv ofta länkar till. På bilden här intill visas min egen länkstatus för närvarande.

    Detta inlägg är pingat på Intressant.se. Andra bloggar om: , , .


    Kommentarer om "Nya fräcka funktioner"

     

    Anonymous Anonym skrev... (28 oktober, 2006 00:29) : 

    Det känns bra att ligga efter "Jinge"?

    Tror nog att de där mätningarna säger väldigt lite om vad som är "bra". De verkar heller inte särskilt tillförlitliga; exempelvis länkar jag till din blogg utan att det noteras (för att knuff-boten är MS-CP).

    Fast det är förstås alltid kul med nya leksaker!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (28 oktober, 2006 11:08) : 

    Jinge har, av någon anledning, en väldigt välläst blogg. Det är ett faktum, och jag är i sammanhanget bara glad att finnas med bland de 10 mest populära bloggarna - ur ett länkperspektiv. Att din länk till mig inte syns kan bero på att de andra har betydligt fler länkar till mig, eller som antyder: inkompatibla tekniska plattformar.

     

    Blogger Johan skrev... (28 oktober, 2006 14:53) : 

    Bloggtips.se visar bara länkar till/från bloggar som har förekommit ett par gånger, dvs. det är inte någon lista över alla bloggar som någonsin har länkat. Därav alla "Bloggar som skriver om" och inte "Alla bloggar som länkar till". Det kommer att förtydligas.

     

    kommentera