Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, maj 21, 2007

    Ett EU värt att fira

    Jag skriver regelbundet krönikor i Tidningen Broderskap, och i det senaste numret finns ytterligare ett bidrag från mig. Denna gång handlar det om EU-samarbetet och hur olika Europadagen firas och uppmärksammas på olika håll i Europa.


    Kommentarer om "Ett EU värt att fira"

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 maj, 2007 15:13) : 

    Broderskap?

    Är du kristen, Jonas?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (21 maj, 2007 15:57) : 

    Aqurette, det är min privatsak och har inte varit avgörande för mitt skrivande i tidningen. Det är en bra tidning som tar upp politiska frågor ur ett lite annat perspektiv än många andra medier gör. Inte minst på det utrikespolitiska området har de en bra bevakning. Och så är Broderskap en socialdemokratisk organisation jag starkt sympatiserar med (dock utan att vara medlem), då man är och har varit väldigt progressiva i många frågor.

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 maj, 2007 16:07) : 

    OK. Jag undrade mest för att jag uppfattat Broderskap som en ganska tydligt kristen organisation.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (21 maj, 2007 16:37) : 

    Aqurette, det är den; man kallar sig även "Sveriges kristna socialdemokrater". Tidningen Broderskap är dock bredare än så, och kallar sig "en nyhetstidning för kultur, politik och religion". Själv skriver jag inte om religion/tro - åtminstone inte ur ett privat perspektiv - utan om andra frågor.

     

    kommentera