Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, maj 16, 2007

    Bra, bekanta Stockholmsvisioner

    I likhet med Magnus Ljungkvist så tycker också jag att den borgerliga visionen om ett Stockholm i världsklass är spännande och bra.

    Faktum är att mycket av det de borgerliga partierna nu tänkt sig påminner om det jag skrev om i mitt personliga valmanifest som jag tog fram när jag kandiderade till stadens kommunfullmäktige förra året.

    I det skrev jag att jag ville göra Stockholm till en världsstad; en huvudstad som växer och är öppen för alla. Därför vill jag se satsningar på jobb, bostadsbyggande, tillgänglighet och turistvänlighet. I min vision av Stockholm finns goda åtgärdsprogram för människor som riskerar att hamna i bostadslöshet och social utslagning. Men viktigast är att det ska finnas bostäder för alla plånböcker, behov och smakriktningar.

    Och faktum är att detta då låg väl i linje med den politik Annika Billström stod för, och fick mycket kritik för. Men nu blåser det andra vindar, och socialdemokraterna låter nu inte direkt entusiastiska över den borgerliga majoritetens visioner. Jag instämmer med Magnus om att detta är småsnålt. Det vore mer spännande att höra hur de nya socialdemokratiska visionerna för Stockholm ser ut, och på vad sätt de skiljer sig från de borgerligas.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Bra, bekanta Stockholmsvisioner"

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 maj, 2007 08:11) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    kommentera