Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, januari 14, 2008

    Veckan i VK

    Än en gång tycker jag till på VK:s ledarsida om aktuella händelser den gångna veckan. I dag bland annat om en eventuell rödgrön regeringskoalition efter nästa val, Sveriges Landsbruksuniversitets omdiskuterade klimatkampanj, samt skyskrapor i Stockholm och Umeå.


    Kommentarer om "Veckan i VK"

     

    Blogger Sundevall skrev... (15 januari, 2008 07:48) : 

    Varför har du ändrat åsikt om SLU:s propaganda?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (15 januari, 2008 09:43) : 

    Har jag? På vad sätt då?

     

    Blogger Sundevall skrev... (15 januari, 2008 17:12) : 

    Från VK: "Myndigheter måste, precis som alla andra, få ha informationsbudgetar för att kunna upplysa om sin verksamhet. Jag uppfattar inte SLU:s kampanj som politisk opinionsbildning eller lobbying i syfte att påverka politiska beslut."

    Tidigare bloggpost: "Å ena sidan bör förstås myndigheter – precis som alla andra – ha informationsbudgetar för att kunna upplysa om sin verksamhet. Inget konstigt med det. Men när det glider över från informationsarbete till ren opinionsbildning, då blir det knepigare. I synnerhet när det handlar om frågor som är politiskt kontroversiella, eller åtminstone omtvistade – som könsmaktordningen, svartjobb och miljöpolitik."

    Jag kanske misstolkade. Men jag uppfattade det som att du betraktade SLU:s miljöpolitiska utspel som just opinionsbildning, inte informationsarbete?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (15 januari, 2008 17:20) : 

    Nja, i VK förkortade jag och förtydligade jag snarare mitt resonemang. Vad jag menar är att det är knepigt när myndigheter bedriver "ren opinionsbildning" - men det anser jag alltså inte att SLU gör.

     

    kommentera