Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    lördag, mars 29, 2008

    Hjälp mig få semester

    Jag bloggar nu från Berlin där jag tillbringar några sköna, lediga dagar. Även i sommar hoppas jag kunna få lite ledigt, men det förutsätter att min fru Stina kan få en vikarie till sitt jobb.

    Hon jobbar som ledarskribent på Liberala Nyhetsbyrån (LNB), med lokaler på riksdagens pressvåning. Så om du, kära läsare, vill arbeta med liberal opinionsbildning, tycker om att jobba i snabbt tempo, ta egna initiativ och aktivt ta del av redaktionens dagliga idéarbete – då tycker jag att du ska chansen att söka jobbet.

    De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att skriva inrikes- och utrikespolitiska ledarartiklar till LNB:s abonnenttidningar. Jobbet är alltså ett vikariat på heltid under våren och sommaren.

    Läs mer här.

    Andra skriver intressant om , , , .


    Kommentarer om "Hjälp mig få semester"

     

    Anonymous Anonym skrev... (29 mars, 2008 19:44) : 

    Va, du är gift med en liberal??

    Det kanske är en retorisk fråga, men har du slutat slå din fru och vice versa? Eller i alla fall kan jag tänka mig att det är ständigt tjafs hemmavid med de förutsättningarna…

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (29 mars, 2008 19:49) : 

    Jajamen, Blogge. Och vad värre är: min fru är gift med en sosse!

    Fast faktum är att just partipolitik sällan är något vi tjafsar om. Livet bjuder ju trots allt på så mycket annat...

     

    Anonymous Anonym skrev... (29 mars, 2008 20:07) : 

    Ja till skillnad från min man har jag inget emot etiketten liberal...

    Dock har han lite fel - vikarien som söks är inte för mig utan för en kollega till mig som ska vara tjänstledig. Men Jonas har rätt i att blir det ingen vikarie så blir det ingen semester. Men det verkar föga troligt.

    Blogge; lovar att det är viktigare att leva med någon som förstår samhällsfrågor än någon som tycker exakt likadant som en själv. Och efter snart femton år så har vi nog lärt oss leva med våra olikheter.

     

    kommentera