Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    söndag, juni 29, 2008

    Back in the USSR

    Tillbaks efter två veckors semester så konstaterar jag några saker:

    1) Mina vikarier Fredrik och Catti har gjort kanonbra insatser under min frånvaro. De har varit extremt flitiga med inlägg; flera på teman jag med största sannolikhet skulle ha uppmärksammat själv, och andra som bjudit på nya perspektiv. Och allt har varit synnerligen välskrivet och engagerade. Min stora tacksamhet till er båda! Jag hoppas att flera av mina läsare tar chansen att lägga till era ordinarie bloggar i sin dagliga läsning.

    2) Ett tema som det skrivits om frekvent i min frånvaro, såväl här som på många andra bloggar - och sent om sider även i traditionella medier - är den så kallade FRA-lagen. Jag tycker att riksdagsbeslutet är oerhört tragiskt och håller tummarna för att vänsterpartiet och miljöpartiet ska sätta press på socialdemokratin om att, efter ett maktskifte 2010, inte bara revidera utan de facto riva upp lagen. Tills dess så känns rubriken på detta inlägg skrämmande relevant.

    3) Almedalsbloggen är nu nylanserad och har inlett starkt med en hög uppdateringstakt. Och vi kommer bara att öka. Vänta er snabba nyheter, analyser, intervjuer, skvaller, bilder och reportage. Vi kommer att rocka Almedalen!

    Andra skriver intressant om , , , .


    Kommentarer om "Back in the USSR"

     

    Anonymous Anonym skrev... (29 juni, 2008 16:08) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (29 juni, 2008 17:29) : 

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn.

     

    Blogger Bimpa skrev... (30 juni, 2008 11:43) : 

    Välkommen tillbaka till bloggosfären! ;-)

     

    Anonymous Anonym skrev... (30 juni, 2008 12:35) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (30 juni, 2008 13:48) : 

    Bimpa, tack för det.

     

    Anonymous Anonym skrev... (01 juli, 2008 23:45) : 

    Välkommen tillbaka. Jag håller med om att dina vikarier gjorde
    väldigt bra ifrån sig. Mycket läsvärda inlägg

    Hälsningar
    Nina

     

    kommentera