Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, juni 23, 2008

    Heja Belgien & Stoppa torskfisket!

    Jag läser hos Dahlberg att Belgien nu drar Sverige inför Europadomstolen. På grund av FRA-lagen, förstås. Jag hejar på Belgien och hoppas det här går vägen.

    Och jag tycker att Sverige och hela EU ska förbjuda torskfiske. Helt klart. Sedan ta tag i vårt döende hav, men jag vet allt för lite om hur det ska göras för att ge några vettiga förlag. Något måste vi göra. Snart. Nu.

    Vad?

    I övrigt:

    Jag befinner mig numer i exil i ett land som inte avlyssnar alla sina medborgare. Det känns bra. Jag är dessutom glad att Spanien vann igår, även om straff-finaler aldrig är särskilt roliga. Jag blir glad och nöjd om guldet går till antingen Spanien eller Turkiet...

    Dagens läsning finns på Anna Ardins blogg. Hon kastar berättigad skit på ABC-ivrare och sxualmoralism. Johannes på Bios Politikos följer med. Det borde fler göra.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Heja Belgien & Stoppa torskfisket!"

     

    Anonymous Anonym skrev... (23 juni, 2008 10:56) : 

    Det behöver nog inte vara så svårt att rädda Östersjön. (Förutsatt att den inte redan är bortom räddning förstås):

    Man slutar hälla i sånt i den som man inte vill ha, och ta upp sånt man vill ha i, säg 5 år. Om man under den tiden mäter och väger och märker att saker utvecklar sig åt rätt håll, kan man sedan bestämma sig om man kan börja släppa i lite skit och ta upp lite fisk igen.

    Men man kan nog lugnt anta att uppgifter frän människor som har ekonomisk vinning av att hälla i eller ta upp saker ur havet inte är att lita på i sammanhanget. Och inte heller lobby-känsliga politiker.

    Så det är nog dessvärre kört i alla fall...

     

    kommentera