Politik, pr och ballonger
| I det senaste numret av Arena intervjuas det amerikanska pr-företaget Hill & Knowltons svenska vd Åsa Ragnar Svedberg (ej på nätet). Det är en mycket intressant intervju som rekommenderas för alla dem som funderat över samspelet mellan politiken och pr-branschen. Åsa Ragnar Svedberg berättar bland annat om skillnaderna mellan hur pr-arbete och politiska valrörelser i Sverige skiljer sig åt från USA, och tar ballonger som ett exempel på hur svenskt kampanjarbete har amerikaniserats: "När alliansen hade sitt konvent på Norra Latin satte de upp orange ballonger. Just ballonger är ett amerikanskt typexempel." |








Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med
Kommentarer om "Politik, pr och ballonger"
-
Anonym skrev... (10 april, 2006 11:41) :
-
Jonas Morian skrev... (12 april, 2006 09:08) :
Politik, pr och ballonger'">kommenteraUppblåsta ballonger är inget nytt i svensk politik. Socialdemokratin har ju haft en sådan som partiordförande sedan 96.
Funny :-)