Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, september 11, 2006

    Svårbedömt läge

    Efter moget övervägande har jag valt att avstå från att recensera såväl debatten mellan Annika Billström och Kristina Axén Olin, som mellan Göran Persson och Fredrik Reinfeldt i går. Efter att ha läst mediernas analyser och vad många bloggare skriver, så inser jag att mina egna partipreferenser sannolikt skulle påverka ganska mycket. Det är nog ofrånkomligt, särskilt sent i en mycket jämn valrörelse, att man överskattar de egna kandidaternas insatser och underskatar motståndarens.

    Om debatten mellan Billström och Axén Olin vill jag ändå säga att publiken föreföll bete sig riktigt illa. Jag såg själv bara debatten på tv, och kanske upplevdes det annorlunda av dem som var på på plats, men jag tyckte att det var väldigt respektlöst med de höga skrik och burop som ständigt avbröt de båda debattörerna.

    Nu återstår hur som helst mindre än en vecka innan valet, och att döma av Sifos senaste mätning så är opinionsläget fortsatt jämnt mellan de politiska blocken. En annan Sifomätning, beställd av pr-byrån Westander, visar att Göran Persson för första gången leder över Fredrik Reinfeldt när det gäller åtnjutande av förtroende som statsminister efter valet. 41 procent av svenskarna känner störst förtroende för Persson, medan 40 procent känner störst förtroende för Reinfeldt.

    Detta inlägg är pingat på Intressant.se. Andra bloggar om: , , .


    Kommentarer om "Svårbedömt läge"

     

    Anonymous Anonym skrev... (11 september, 2006 14:08) : 

    Det här beslutet är symptomatiskt för din blogg. Du har blivit tråkig. Man läser väl bloggar för att läsa åsikter. Du gör ju som du vill, men det finns ju en anledning till att du ligger sämre till i Bloggtoppen.

     

    Anonymous Anonym skrev... (11 september, 2006 14:43) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (11 september, 2006 14:58) : 

    Tråkigt att du tycker så, bäste anonyme kommentator (varför har föresten så många så svårt att stå för vad de tycker?). Men smaken är ju olika. Andra berömer mig för att vara saklig och balanserad. Man kan uppenbarlige inte tillfredställa alla jämt. Och lyckligtvis är inte heller det min ambition.

    Den andra anonyma kommentaren ovan raderades på grund av ett osakligt påhopp på en tredje person.

     

    Anonymous Anonym skrev... (12 september, 2006 00:50) : 

    Osakligt? Vad är det som är osakligt med att säga att Billström har brutit ett löfte? Billström SJÄLV kallade dessutom Kristina för lögnare!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (12 september, 2006 06:34) : 

    Det bär mig emot att ta diskussionen med människor som inte törs stå för sina åsikter, men mitt kortfattade svar är att Axén Olins uttalanden i debatten knappast är något jag kan styra över - vilka kommentarer jag tycker är okej på min blogg styr jag dock. Påståenden i stil med att någon är en "storlögnerska" och "ett stort fett skämt" kommer följaktligen att raderas.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (12 september, 2006 10:18) : 

    Rättelse: i kommentaren ovan menade jag förstås Billström, inte Axén Olin.

     

    kommentera