Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    fredag, september 08, 2006

    Tankar om Stockholmspolitiken

    Jag kandiderar som bekant för socialdemokraterna till kommunfullmäktige i Stockholm för valkrets 3 (Norrmalm-Östermalm). Då och då får jag frågor och synpunkter på att jag inte bloggar tillräckligt mycket om Stockholmspolitiken, utan mest skriver om rikspolitik och medierelaterade frågor. Jag har därför den sista tiden försökt ta till mig av detta och skriva lite mer om Stockholm. Här kommer några aktuella exempel:

    Positiv utveckling i Stockholm under s. Här uppmärksammar jag ledare i Dagens Nyheter som för ovanlighets skull uttrycker sig i positiva ordalag om utvecklingen i stan under Annika Billström.

    Insatser mot hemlöshet. I detta inlägg granskar jag Stockholmsmoderaternas förslag om så kallad ”Tak-över-huvudet-garanti” för de hemlösa, och jämför det med hur Föreningen Stockholms Hemlösa i stället föreslår att man kan komma tillrätta med hemlöshet.

    Vanskliga löften. Här är jag en smula kritisk mot en del av de nya löften som socialdemokraterna i stadshuset och landstinget nu ställer ut inför nästa mandatperiod.

    Vem sa att s saknar visioner? Min hyllning till Annika Billström som tillsammans med finansmarknadsminister Sven-Erik Österberg skriver om planerna på ett nytt finansiellt centrum i Värtahamnen.

    Detta inlägg är pingat på Intressant.se. Andra bloggar om: , , .


    Kommentarer om "Tankar om Stockholmspolitiken"

     

    kommentera