Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, november 21, 2006

    Vällänkad blogg

    topp5I oktober uppmärksammade jag flera nyheter på bloggportalen Knuff.se. Bland nyheterna fanns en topp50-lista över de mest länkade bloggarna. Jag gladde mig då över en hedrande 9:e plats; precis efter Fredrick Federley – men snäppet före Magnus Ljungkvist.

    I dag ser jag att det har hänt saker på listan. Fredrick har passerats av Magnus, och de två ligger nu på plats 9 respektive 8 på listan. Strax över dem ligger synnerligen välbesökta bloggare som Jinge (plats 7), Copyriot (plats 6) och Isobel Hadley-Kamptz (plats 5). Själv har jag klättrat upp till plats 4! Före mig ligger nu bara Karolina Lassbo, Ali Esbati och Tjuvlyssnat.

    Jag är förstås otroligt glad över att min blogg uppenbarligen lockar många läsare, och att andra bloggare länkar hit. Sedan ska man förstås inte övertolka betydelsen av den här listan. Det sägs uttryckligen på Knuff.se att listan absolut inte säger något om hur ”bra” en blogg är – den ger bara en fingervisning om hur en blogg lyckats dra till sig (bra/berömmande eller dålig/kritiserande) uppmärksamhet från andra bloggar.

    Men kul känns det förstås ändå!

    * * *

    PS: Och ja, genom att i detta inlägg länka till såväl bloggarna före som efter mig på listan så bidrar jag till att behålla status quo :-)

    Andra bloggar om: , , .


    Kommentarer om "Vällänkad blogg"

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 november, 2006 09:03) : 

    Att du har bra besökssiffror är inte konstigt. Jag själv är mycket blå till min läggning men läser ändå alltid din blogg. Det beror på att du argumenterar logiskt och sakligt och aldrig försöker mörka det som eventuellt skulle "försvaga" dina argument eller din politiska inställning. I förlängningen innebär detta att kritik från dig gällande den politik och de ideér jag själv sympatiserar med alltid är värd att tas på allvar och fundera över. Dina synpunkter och argument får genom ditt förhållningssätt stor tyngd och trovärdighet.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (21 november, 2006 09:10) : 

    Jan, tack för vänliga ord. Jag hoppas att du tycker likadant även efter mitt senaste inlägg...

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 november, 2006 10:31) : 

    Bra jobbat Jonas.
    Jag brukar ta di blogg som utgångspunkt för övrigt bloggläsande.
    Nu hör det till saken att jag delar merparten av dina värderingar, men måste även instämma i Jans kommentar om att ditt öppna sätt att resonera är uppiggande.
    Det faktum att du inte väjer för problemställningar som problematiserar din egen utgånspunkt är ett gott tecken på seriöst arbete.
    Fortsätt!!

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 november, 2006 10:32) : 

    Jag tycker verkligen det är underligt att du har ngr besökare alls, jag menar, du är sååååå torr! men smaken är som baken :-)

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (21 november, 2006 10:43) : 

    Ubbe, tack för det!

    Andrea, då kan man onekligen fråga sig vad du gör här...

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (21 november, 2006 13:31) : 

    Jinge, tack för åtminstone delvis vänliga ord :-)

    Jag vet dock inte riktigt vilka faktorer som spelar in och hur ofta topp50-listan uppdateras. På Knuff.se konstateras f ö också det du skriver på slutet, att många bloggare skulle få många fler besökare (och därmed hamna högre på sådana topplistor) om de skrev mer kvällstidningsaktigt (sex/blod/tårar). Men självklart skulle de inte bli bli "bättre".

     

    kommentera