Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, december 05, 2006

    Bloggtips

    Det var länge sedan jag levererade några generella bloggtips, så därför tänkte jag göra det nu. Observera att det här är bloggare jag inte har fasta länkar till här intill, men som skriver bra och intressant -– och som jag helt enkelt vill visa min uppskattning på detta sätt. Here goes:

    1. Mia på bloggen Basin City Blues. Här har vi en skarp tjej i Uppsala som uppenbarligen gillar Star Trek och boxning, inte bangar för att blogga om känsliga och kontroversiella ämnen, och som regelbundet underkastar sig vad jag bara kan föreställa mig måste vara brutalt plågsam behandling på en tatueringssalong.

    2. Johanna Graf. Jag har länkat till inlägg hon skrivit ett par gånger, men Johanna förtjänar ett särskilt omnämnande. Klok sossepolitiker i Solna som enligt egen utsago skriver om ”politik och nagellack i en enda röra”, samt psykopatkatter och pepparkakor med humor och elegans.

    3. Dollys dagbok. Hysteriskt kul blogg, skriven av en hamster (!) med grava attitydproblem, och som lever ett stundtals tragiskt trist och stundtals fascinerande spännande liv.

    4. Martin Borgs. Torde vara välkänd för de flesta läsare av denna blogg. Titulerar sig i dag ”filmare, författare och pr-konsult”, och säger sig på sin blogg samla på ”smarta sätt att blåsa hederligt folk”. Har på sistone postat en tvådelad fråge- och svarspolicy för MUF:s nye ordförande.

    5. Alexander Sofroniou. Gammal polare från SSU-tiden. Jobbar i dag som stadssekreterare åt sossarna i Göteborg. Bloggar mest om politik, musik och fotboll. Missa inte hans fantastiskt betitlade inlägg om de svenska utsläppsrätterna av växthusgaser.

    Andra skriver intressant om , , .


    Kommentarer om "Bloggtips"

     

    Anonymous Anonym skrev... (05 december, 2006 12:36) : 

    Åh jag blir jättesmickrad :D Tack för länkande!

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (05 december, 2006 14:25) : 

    Vassego. Hoppas att det genererar nya läsare.

     

    Blogger Johanna Graf skrev... (07 december, 2006 09:07) : 

    Tack för att du länkar till mig Jonas! Jag förtjänar det inte. Häromdan pratade jag i säkert två minuter med en person i tron att det var dig jag mött på. Det var det inte. Ni går inte ens att jämföra på samma dag. Min enda ursäkt är att...det var så rökigt?

     

    kommentera