Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, december 05, 2006

    Spännande möte på oväntad plats

    Det gillar allra mest med att blogga är den kontakt jag får med er som läser det jag skriver, kommenterar och resonerar, och ibland hör av er via mejl för att diskutera vidare. Medan jag var i Beijing fick jag just ett sådant mejl, vilket kom att leda till ett intressant möte.

    Det var Jöns Åkerlund, bloggaren bakom Nutiden, som läst att jag var i stan och undrade om jag hade tid att träffas. Och det hade jag lyckligtvis.

    Jöns har bott i Kina av och till i fyra år. Han talar mandarin flytande och kan umgås med kinesiska vänner på deras eget språk. Det har gett honom en djupare inblick i det kinesiska samhället än vad vi tillfälliga turister kommer i kontakt med.

    Själv tyckte jag mest att det var otroligt kul att få sätta mig ned och prata om svensk och kinesisk politik, bloggande och annat, med en person som jag aldrig tidigare träffat och som bara någon dag tidigare varit helt okänd för mig. Och det dessutom i en mångmiljonstad långt, långt bortifrån min egen lilla vrå av världen.

    Så tack Jöns, för ett givande samtal. Och tack förstås också till alla er andra fantastiska läsare som gör det värt att lägga så mycket tid, energi och tankemöda på bloggandet som jag gör.

    Andra bloggar om , , .


    Kommentarer om "Spännande möte på oväntad plats"

     

    kommentera