Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    fredag, april 27, 2007

    På förekommen anledning...

    ..har nu kommentarsreglerna för denna blogg skärpts. Observera särskilt att det från och med nu inte är tillåtet att kommentera anonymt.


    Kommentarer om "På förekommen anledning..."

     

    Blogger Marcus skrev... (27 april, 2007 15:14) : 

    Det har väl gällt länge?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (27 april, 2007 15:30) : 

    Skillnaden är att jag tidigare tillåtit signaturer typ "Mr X" och "No EU". Nu är det slut med det.

     

    Blogger Marcus skrev... (27 april, 2007 17:03) : 

    Aha, då förstår jag.

     

    Anonymous Anonym skrev... (27 april, 2007 23:56) : 

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     

    Blogger Tobias Struck skrev... (28 april, 2007 19:22) : 

    Morian. Vem tror längre på att du är en stark förespråkare av yttrandefrihet? Kan du säga någon? Vi får inte svära här (men du får). Och vi får inte ens använda "nicknames"? Tur att jag använder mitt riktiga namn och sällan svär. Men alltså, spänn av! Det är min åsikt. Åsikter tillåtna? Suck från Struck.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (29 april, 2007 11:18) : 

    Struck, det finns många sätt att hävda yttrandefriheten. Jag är en varm förespråkare av att åsikter fritt ska kunna komma fram och bemötas i öppen debatt. Och jag har nog aldrig plockat bort kommentarer från min blogg pga de åsikter som uttrycks. Däremot har jag med stigande frustration blivit allt mer irriterad över människor som häver ur sig dåligt underbygda påståenden, personangrepp och kränkande tillmälen utan att våga stå för detta. Därför skärper jag min policy.

    Du har dock missförstått om du tror att här råder något generellt svordomsförbud. Så är inte fallet. Svordomar kan ha sin plats i debatter, men jag har låg tolerans för rena skällsord och annat larv.

     

    Blogger Tobias Struck skrev... (29 april, 2007 14:30) : 

    Jonas. Ja, alltså, detta är din blogg och jag förstår att du blir irriterad på oartighet. Det blir jag också. Dock plockar jag inte bort den, utan försöker att bemöta den sakligt om det finns skäl och fränt om jag finner anledning. För mig blir detta ett mindre okomplicerat bejakande av yttrandefriheten. Jag tar endast bort sådant som strider mot svensk lag, som hot och förtal.

     

    kommentera