Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, januari 21, 2008

    Kontroversiell bloggare i krogbråk

    [UPPDATERAD] I fredags ställde jag mig här på bloggen frågande till varför tidningen Resumé refererat till Katrine Schulman som Sveriges ”bästa” och ”mest kontroversiella” bloggare.

    Jag vill återigen poängtera att mitt inlägg inte var någon dissning av Katrine Schulman, utan ett ifrågasättande av Resumés koll på den svenska bloggosfären.

    Hur som helst, i ett inlägg i lördags skrev fru Schulman så här om sina närmast förestående planer:
    Sen är det nog på tiden att jag gör ett litet besök på Stockholms nattklubbar. Det var alldeles för länge sen, men ikväll känner jag att det kommer att hända. Hela min kropp skriker efter alkohol. Den skriker: “GE MIG SPRIT DIN JÄVEL!” Om ni ser mig ikväll. Kom gärna fram och fråga vad jag heter. Om jag svarar Katrin, så har jag inte fått nog.

    Vakterna på Spy Bar, där hon sedan hamnade, tyckte dock att hon hade fått nog. Enligt Dagens Media så ska vakter inför ögonen på andra gäster burit ut en våldsamt protesterande Katrin Schulman från krogen i lördags kväll.

    Bråket ska ha börjat med att paret Schulman uppfattades som för berusade. I ett ljudklipp på YouTube (borttaget, kan nu hittas här) kan man höra delar av bråket där hon bland annat upprepade gånger kallar vakten för tönt och äckel samt anklagar honom för att ha tafsat på henne. Vakten kontrar med att fråga henne varför hon beter sig som en hora.

    En bisarr historia från början till slut.

    Självklart har krogvakter rätt att avvisa berusade eller på andra sätt störande gäster. Och att döma av Katrin Schulmans egna vittnesmål så var hon med största sannolikhet definitivt så berusad att det vore klokt att köra ut henne från krogen i lördags. Men det är fan inte okej – inte ens till en berusad gäst som uppenbarligen beter sig illa – att kalla henne hora!

    * * *

    PS: Katrin Schulman skriver i på sin blogg sin egen version av vad som hände på Spy Bar.

    Andra skriver intressant om .


    Kommentarer om "Kontroversiell bloggare i krogbråk"

     

    Anonymous Anonym skrev... (21 januari, 2008 22:45) : 

    Fantastiskt pinsamt att se dels hur denna klunga med människor beter sig. Att det sedan blir en pseudonyhet gör ju inte saken bättre.

    Det handlar ju för tusan bara om en av bloggosfärens dokusåpestjärnor. Kontroversiell??? Pyttsan.

    Tydligen så tror hon även att våld mot tjänsteman enbart uppstår om man lyckas klubba ner en vakt eller en polis. Skev rättsuppfattning i det fallet.

    Klippet på YouTube är f.ö. bortplockat.

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 januari, 2008 09:26) : 

    Och raskt har även du - min Jonas - sällat dig till den omfattande skara som behandlar makarna Shulman och deras göranden och låtanden. Även när det har föga relevans för politiken och samhällslivet.

    Men jag ska inte kasta sten. Det är dessvärre underhållande med skvaller - och lätt att trilla dit.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (22 januari, 2008 10:03) : 

    Erik, nu ska man kanske inte dra alltför stora växlar rörande "denna klunga med människor". Fru Schulman får trots allt stå för sina eskapader själv.

    Simon, jag inser att det kan tolkas så. Jag tror mig dock våga lova att detta var sista gången du såg paret Schulman omskrivna här.

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 januari, 2008 12:28) : 

    Jag kanske har en naiv tro på marknadskrafterna som en naturlig lösning på saker, men jag vill ju hoppas att den här typen av ställen darwinistiskt kommer at dö ut av sig själva. Det är ju knappast någon hemlighet att den här typen av mentalitet hos dörrvakterna florerar på Spy Bar och liknande ställen, samt att ledningen knappast verkar visa något intresse av att göra något åt saken.

    Det kanske kan verka cyniskt men på något sätt kan man ju tycka att om man är (eller påstår sig vara) en vettig människa så är det ju bara gå till ett vettigt ställe istället. Att gå på Spy Bar och klaga på hjärndöda dörrvakter känns lite grann som att gå med i Sverigedemokraterna och sedan förvånat beklaga sig över den rasistiska stämningen.

    Eller?

     

    Anonymous Anonym skrev... (22 januari, 2008 21:10) : 

    Jonas Morian

    Gott att höra att du är färdig med de två monopolister hr och fr Schulman.

     

    kommentera