Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    tisdag, maj 22, 2007

    Information vill vara fri

    Flera gånger tidigare har jag beklagat att Arbetarrörelsens Tankesmedja varit dåliga på att informera om sin verksamhet. Bland annat har jag beklaga att man inte ger ut något nyhetsbrev eller har RSS-flöde på sin sajt.

    Döm därför om min förvåning när jag i dag av en slump såg att man för två veckor sedan gav ut just ett nyhetsbrev, och rent av det tredje i ordningen.

    Det är naturligtvis en positiv överraskning jag känner. Ett nyhetsbrev, som man kan välja att prenumerera på genom att mejla info@ts.lo.se, är en viktig del i informationsarbetet för en tankesmedja. Möjligen hade man kunnat tycka att såväl nyhetsbrev som prenumerationsfunktion skulle ha varit lite lättare att hitta på sajten, men jag tror att de som jobbar på Arbetarrörelsens Tankesmedja redan är plågsamt medvetna om sin webbplats brister.

    Den 1 juni börjar Jan Sparrman arbetet med att ansvara för kommunikation och omvärldsanalys. Han är efterlängtad, och kommer säkert göra ett utmärkt jobb. Utöver Sparrman har Arbetarrörelsens Tankesmedja ytterligare två heltidsanställda medarbetare: kanslichefen Ove Andersson och utredningschefen Anne-Marie Lindgren.

    Andra skriver intressant om , , , .


    Kommentarer om "Information vill vara fri"

     

    kommentera