Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    måndag, augusti 06, 2007

    Jag är fejsbookad

    Till slut tog nyfikenheten överhand och jag registrerade ett konto på Facebook. Intressant; det påminner en del om liknande tjänster jag tidigare använt mig av. Och eftersom systemet själv skannade av mina kontakter på Gmail så fann jag snabbt att en hel drös kompisar och bekanta redan fanns där.

    Jag noterar också att socialdemokraterna finns på Facebook med i skrivande stund 83 medlemmar, vilket är något mindre än partiet har i den fysiska världen.

    Andra skriver intressant om community, communities, facebook.


    Kommentarer om "Jag är fejsbookad"

     

    Anonymous Anonym skrev... (06 augusti, 2007 15:25) : 

    Men du står ej att finna i Facebook, underligt? I vilket namn har du registrerat dig?

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (06 augusti, 2007 16:01) : 

    Det låter märkligt. Testa att följa länken i inlägget ovan - jag är registrerad som Jonas Morian.

     

    Anonymous Anonym skrev... (06 augusti, 2007 19:55) : 

    Hur många av de medlemmarna finns på riktigt? hahaha..

    /Andreas

     

    Blogger Joel Malmqvist skrev... (07 augusti, 2007 01:22) : 

    Men partiet har registrerat fel namn -- "Socialdemokratiska Arbetarpartiet", dvs utan e:et i arbetare.

    I det e-lösa facebook-partiet är jag inte med.

     

    Blogger Jonas Morian skrev... (07 augusti, 2007 10:16) : 

    Andreas, jag tror att du blandar ihop socialdemokraterna med diverse ungdomsförbund. Luftmedlemmar har aldrig varit något bekymmer inom s.

    Joel, ja - det är klantigt att man stavat fel. Men det är knappast något skäl att inte gå med.

     

    Anonymous Anonym skrev... (10 augusti, 2007 22:07) : 

    Vaenner, aeven jag finns pa fejsbook, men eftersom det bara fanns amerikanska politska schanger saa minns jag inte om jag verkligen srkev in ngt politiskt. Moejligen i presentationen. Minns inte annat aen att det var irriterande!

    Fast nu saa aer jag mer benaegen att varna -i vart fall uppmana- folk att vara lite foersiktiga med s.k. social media/social networking. Det finns som bekant organiserad brottslighet som utnyttjar de data man matar in daer.
    Social naetverk paa naetet aer bra-men de boer vara exklusiva-alt. saa begraensar man avsvaert vad man laemnar ut.

    UBYMIC.

     

    kommentera