Sosse
S-bloggar
RSS 1.0
RSS 2.0
Atomflöde
Prenumerera med Bloglines
Nyligen
Intressant
Pinga Frisim
Blogarama - The Blog Directory
Bloggtoppen.se
Spam Poison
Stoppa spammarna!
Creeper
Bloggparaden
Bloggportalen

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker

Här bloggar Jonas Morian om politik, medier och samhällsfrågor. Publicering på bloggen sker med journalistiskt ändamål i enlighet med SFS 1998:204.

    Anonyma kommentarer accepteras inte. Stå för dina åsikter med ditt eget namn. Läs mer!

    www.flickr.com
    This is a Flickr badge showing public photos from PromeMorian. Make your own badge here.

    onsdag, augusti 01, 2007

    Några sista ord

    Med facit i hand, efter två veckors skrivande på Promemorian, är tydligt att mina och Royas texter skapat en hel del diskussioner. Många har kommenterat och mycket har bestått i kritik riktad mot antingen oss som personer eller våra texter. Detta har hos mig utmynnat i en starkare övertygelse om att de ämnen vi behandlat är ämnen som verkligen behöver diskuteras ytterligare. Inlägg om feminism, heteronormativitet, rasism och manlighet har inte gått läsarna obemärkt förbi, utan istället skapat livliga diskussioner i kommentatorsfälten.

    När vi presenterades av Jonas som hans ”vikarier” var det några av er läsare som reagerade på vår anonymitet något som han besvarade enligt följande:

    ”Roya och Matilda får själva svara för sin halv-anonymitet, men jag har sett alltför många exempel på att just kvinnliga bloggare blir extremt illa behandlade i debatter när de sticker ut hakan. Därför respekterar jag deras beslut.”

    Nu anser inte jag att vi blivit extremt illa behandlade, trots att vi stuckit ut hakan lite. Däremot har det blivit debatt här på bloggen. Kanske inte just för att vi är kvinnliga bloggare utan snarare på grund av det vi skrivit om, något som känns väldigt givande.


    Visst, ibland har det förekommit en hel del märkliga kommentarer, så sent som igår beskrev Magnus S oss som ”muppar” utan någon som helst motivering till varför (väldigt konstruktivt…), men i övrigt upplever jag att diskussionerna mestadels hållt en hyfsat bra nivå och stundom varit konstruktiva.

    Framförallt anser jag att vi uppfyllt det vi ansåg vara vårt grundläggande syfte med att tacka ja till "vikariatet" här på Jonas Morians blogg. Vi ville skapa debatt – något jag så här i efterhand stolt kan säga att vi verkligen lyckades med!

    Matilda

    I fortsättningen hittar ni mig och Roya här.

    Andra skriver intressant om , ,


    Kommentarer om "Några sista ord"

     

    Anonymous Anonym skrev... (01 augusti, 2007 23:46) : 

    Äntligen!

     

    kommentera